محمود عباس: بسیاری از کشورها دولت فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت

"محمود عباس" نخست وزیر فلسطین با تأکید بر اینکه بسیاری از کشورها دولت فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت، افزود: رهبری فلسطین تا زمان تحقق یک دولت کاملا فلسطینی ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربی، محمود عباس پس از ادای احترام به آرامگاه یاسر عرفات و گذاشتن گل بر سر قبر وی، صبح امروز شنبه در یک سخنرانی مطبوعاتی گفت: عید امسال در حالی برگزار می‌شود که جنگ غزه به پایان رسیده اما ملت ما همچنان در درد و رنج ناشی از این جنگ گرفتار هستند. 

محمود عباس از دولت سوئد بخاطر به رسمیت شناختن دولت فلسطین تشکر کرد و گفت بسیاری از کشورهای دیگر به تبعیت از سوئد، دولت فلسطین را به رسمیت خواند شناخت. 

محمود عباس افزود "رهبری فلسطین به غزه، توجه خاصی دارد و احتمال دارد برخی از مراکز بین المللی (که نامش ذکر نشده) به پرداخت حقوق کارکنان  نوار غزه برای چند ماه اقدام نمایند ".

فلسطینیان امروز شنبه نماز عید قربان را به همراه رهبران فلسطینی در مسجد تشریفات در مقر ریاست المقاطعه ادا کردند. 

در خطبه نماز عید، محمود الهباش قاضی القضات فلسطین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مجروحان و آوارگان فلسطینی گفت بر ما واجب است که هرگز عقب نشینی نکنیم و تا زمانی که همه مردم فلسطین به آزادی و استقلال و عزت دست نیابند ما نیز احساس آسودگی نکنیم.

الهباش با دعوت از ملت فلسطین به اتحاد و یکپارچگی گفت هیچ بذری بدتر از بذر فتنه برای ملت ما نیست.

 الهباش خطاب به سران کشورهای عربی و اسلامی گفت: "شما از ما و ما از شمائیم. وظیفه شما در قبال قدس کمتر از مکه و مدینه نیست لذا بر شما واجب است که از ثبات قدس حمایت کنید. 

گفتنی است، هزاران نفر از مردم فلسطین در شهر الخلیل در جنوب نوار غزه تحت تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی، نماز عید قربان را به جا اوردند.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار