به گفته استاندار خراسان جنوبی ،در بودجه سال 94 اعتبار خاصی به این منظور گنجانده شود و البته در برنامه ششم توسعه نیز برای تکمیل این پروژه‌ها اقدامات لازم انجام گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند;وجه‌‌اله خدمتگزار ، به مشکلات استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: آب و راه آهن 2 دغدغه اصلی مردم این استان است.
وی افزود: در جریان سفر آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی این موضوعات مطرح شد.
استاندارد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مقرر شد در بودجه سال 94 اعتبار خاصی به این منظور گنجانده شود و البته در برنامه ششم توسعه نیز برای تکمیل این پروژه‌ها اقدامات لازم انجام گیرد.
همچنین خدمتگزار روز گذشته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به وضعیت آب شرب روستاهای استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: درحال حاضر به 450 روستای این استان با تانکر آبرسانی می‌شود.
وی افزود: در هفته دولت مجوز تأمین اعتبار 8 میلیارد تومان از دولت دریافت کردیم تا برای روستاهای استان آبرسانی صورت گیرد.
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: معتقدیم برای تأمین منابع آبی باید به بیرون از مرز توجه کنیم.
خدمتگزار تأکید کرد: گزینه‌های مختلفی درخصوص آبرسانی به استان خراسان جنوبی مطرح است که وزارت نیرو در حال مطالع در این زمینه است.
وی اظهار داشت: واردات آب از "تاجیکستان"، "سد دوستی" و "دریای عمان" در برنامه مطالعاتی وزرات نیرو قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر رودخانه‌ای جاری که آب آن از مرز این کشور به کشورهای همجوار خارج شود، نداریم.
وی در خصوص برداشت 5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به منظور آبرسانی به روستاهای کشور گفت: هر اقدامی تأثیر خود را خواهد داشت امیدواریم این گونه تصمیمات نتیجه مثبت داشته باشد.ش

برچسب ها: آب ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.