در بیانیه‌ای

"اشتون" خواستار توقف اجرای حکم اعدام زن ایرانی متهم به قتل عمد شد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "کاترین اشتون" خواستار توقف اجرای حکم اعدامی زنی در ایران شده است که متهم به قتل عمد یک مرد است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه‌ خبری یوروپا پرس، "ریحانه جباری" هفت سال پیش به عنوان طراح داخلی دکوراسیون ساختمان به منزل مقتول که پزشک بود، مراجعه کرد که طبق اظهاراتش در دادگاه، مدعی است که در حوادثی که در این مکان رخ داد برای حفظ جان خود وی را به قتل رساند. اکنون کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای از مقامات ایران خواسته است تا حکم اعدام این فرد را متوقف کنند.

سخنگوی "کاترین اشتون" در بیانیه‌ خود می‌گوید: "عمیقأبخاطر اجرای قریب‌الوقوع حکم جباری که به دلیل قتل یک مرد به اعدام محکوم شده است، نگرانیم.

بر اساس این بیانیه‌، اشتون با ادعای اینکه این زن برای دفاع از خودش مرتکب قتل شده خواستار برگزاری دادگاه جدیدی برای وی شد.

پیشتر نیز "جین ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای از این حکم ابراز نگرانی کرده و آن را مغایر با قوانین داخلی ایران و قوانین بین‌المللی خوانده بود.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
یکی به این بگه تو نماینده اتحادیه اروپایی پس در حوزه ای که بهت ربط نداره دخالت نکن. کسی که مرتکب قتل شده و اعتراف کرده مجازات می شه. بخشیدنش هم ربط به خانواده مقتول داره که نبخشیدن.... شما این وسط چه کاره ای؟؟؟
همین شماها طرفدار داعش هستین دیگه. بلد نیستین از مظلوم دفاع کنین. همش طرف قاتلین
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۳:۰۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۳
به شما چه ربطی داره؟
آخرین اخبار