مورخ آلمانی می‌گوید، گروه تروریستی داعش براساس خط مشی وهابی آل سعود حرکت می‌کند و با اشاره به شباهت جریاناتی که امروز تحت پرچم داعش صورت می گیرد و آنچه 200 سال پیش تحت پرچم وهابیت در عربستان صورت گرفت، یادآور شد که تاریخ تکرار می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"؛ "گوتس آلی"، مورخ آلمانی تاکید کرد آنچه در سوریه جریان دارد، جنگی تروریستی از جانب بیگانگان است که دولت های غربی و حاشیه  خلیج فارس و ترکیه از آن حمایت می کنند، همچنین، راینر هیرمان نویسنده نیز توجه را به این نکته جلب کرد که گروه تروریستی داعش براساس خط مشی وهابی آل سعود حرکت می کند و با اشاره به شباهت جریاناتی که امروز تحت پرچم داعش صورت می گیرد و آنچه 200 سال پیش تحت پرچم وهابیت در عربستان صورت گرفت، یادآور شد که تاریخ تکرار می‌شود.

"آلی" در مقاله ای تحت عنوان "آلمان از جنگ می گریزد" گفت: جنگ علیه سوریه خشونتی است که از جانب بیگانگان بر آن تحمیل می شود؛ به گونه ای که تروریست های داعش سعی در ایجاد باصطلاح دولت خلافت در سوریه و عراق با حمایت ترکیه و کشورهای خلیج فارس دارد.

این مورخ آلمانی از آنچه اصطلاحا پدیده "بهار عربی" نامیده می شود انتقاد کرد و نسبت خطر دعوت کورکورانه یه دموکراسی که کشورهای بسیاری تحت عنوان خود، به آتش کشیده هشدار داد.

هیرمان نیز به نوبه ی خود، در مقاله ای که تحت عنوان "امیال داعش" در روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" منتشر کرده، با یادآوری عبرت های تاریخی که به وجود شباهت میان گروه تروریستی داعش و وهابیت عربستان اشاره دارد، توجه را بدان جلب کرد.

این نویسنده در این راستا اشاره کرد که گروه تروریستی داعش به برپایی دولت باصطلاح خلافت اسلامی فرا می خواند و در راه رسیدن به این دولت، تمام افرادی را که با افکار و عقاید آن مخالف است را با هر آئین و مذهبی که باشد ذبح می کند که این اقدام داعش، کاملا شبیه اقدامات مبارزان وهابی تحت رهبری آل سعود در سال های 1801 و 1803 و خونریزی های شدید آنان در راه برپایی دولت وهابی و سعودی خود در شبه جزیره انجام دادند.

هیرمان تبیین کرد که وهابیت آل سعود و گروه تروریستی داعش، دو سازمان استبدادی و دیکتاتور هستند و تفاوت آنها فقط در تقسیم کار میان آنهاست؛ به گونه ای که در مملکت وهابی شن ها، خاندان آل سعود، امور سیاسی را به عهده دارند و خاندان محمد بن عبدالوهاب، مسوولیت نشر اسلام را به عهده دارند، در حالیکه، ابوبکر بغدادی تروریست و رهبر گروه تروریستی داعش، به تنهایی امور سیاسی و دینی را در این گروه تروریستی به عهده دارد.

مجله "تسو ارست" آلمان نیز، در پژوهشی فراگیر که سردبیر آن، مانوئل اوکسنراینر به همراه دیرک راینار و استیف لیرود روزنامه نگار، تحت عنوان "آیا گروه تروریستی داعش، ساخته دست آمریکاست" انجام داده‌اند، تاکید کرد: آنچه اکنون گروه تروریستی داعش نامیده می شود، توسط دستگاه های امنیت-اطلاعاتی آمریکا برای تحقق منافع این کشور در خاورمیانه ایجاد شده، توسط رژیم آل سعود سرمایه گذاری می شود و دولت ترکیه، روند فعالیت ها و عبور تروریست ها از مرزهای خود به عراق و سوریه را تسهیل می کند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار