رئیس جمهوری اسبق لبنان در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت ایران و سوریه به صداقت آمریکا در جنگ با تروریسم اعتمادی ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "امیل لحود" در مصاحبه با نشریه لبنانی "الثبات" با اشاره به اینکه بر خلاف رویکرد آمریکا برای هماهنگی بیشتر با سوریه و ایران، به نفع اسرائیل است که اوضاع همین‌گونه در سوریه باقی بماند، افزود: دولت آمریکا متقاعد شده است که امکان عبور از سوریه، ایران، حزب الله و نیروهایی در سطح منطقه و جهانی نیست.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: به اعتقاد من طرح ترسیم شده گذشته ساقط شده است و امروز به رغم اوضاع منطقه باید این طرح‌ها تعدیل شود؛ آمریکا امروز در راستای اقدامی غیرممکن در مورد اینکه سوریه و ایران را به عنوان دو کشور خواهان هماهنگی با این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم جلوه دهد، اقدام می‌کند.

رئیس جمهوری اسبق لبنان با بیان اینکه واشنگتن اخیرا سیگنال‌هایی در مورد هماهنگی با سوریه ارسال کرده که با مخالفت دمشق روبرو شده است، افزود: دمشق در اصل از تروریسم و مبارزه با آن ظرف سه سال گذشته رنج می‌برد؛ اما سوریه چه چیزی از هماهنگی با آمریکا به دست خواهد آورد؟ آمریکا به مانند داروسازی است که داروخانه‌ای را بازگشایی کرده و خواهان این است که مردم داروهایش را برای اینکه اهمیت آنها را نشان دهد، خریداری کنند.

"لحود" تاکید کرد که نه سوریه و نه ایران به صداقت آمریکا در جنگ با تروریسم اعتماد ندارند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه با اشاره به اینکه پیشنهاد آمریکا پاسخگوی نیازهای سوریه در این مرحله نیست، گفت: سوریی‌ها ایثارگری بزرگی برای مقاومت در برابر تروریسم به خرج دادند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار