رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون شش کاروان وارد صحرای عرفات شده‌اند و تا امشب همه کاروان‌های حجاج ایرانی وارد عرفات می‌شوند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به اشاره به آغاز حرکت زائران ایرانی به سمت عرفات گفت: تاکنون شش کاروان از کاروان‌های حجاج ایرانی وارد صحرای عرفات شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات انتقال زائران ایرانی با 395 دستگاه اتوبوس صورت می‌گیرد افزود: همه کاروان‌های حجاج ایرانی تا امشب وارد عرفات می‌شوند.

اوحدی همچنین اظهار داشت: حجاج ایرانی فردا در عرفات دعای عرفه را می‌خوانند و شب عازم مشعرالحرام می شوند.

وی در خصوص زائران اهل سنت نیز یادآور شد: با توجه به احکام اهل سنت این زائران باید در منا باشند لذا زائران ایرانی اهل سنت با 25 دستگاه اتوبوس به منا برده شده‌اند و فردا صبح نیز به عرفات منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه عنوان کرد: روز دوازدهم ذی الحجه زائران بعد از به جا آوردن نماز صبح با امکانات حمل و نقلی که برای آنان در نظر گرفته شده است به مکه باز می‌گردند و از روز 14 ذی‌الحجه زائران مدینه بعد به سمت مدینه منوره حرکت می‌کنند.

اوحدی در خصوص برخی از اخبار منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها مبنی بر آتش‌سوزی در چادرهای عرفات گفت: این خبر صحت ندارد و زائران ما در سلامت کامل به سر می‌برند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: زائران ایرانی دعای  کمیل را در چاردهای عرفات که مجهز به سیستم روشنایی و 2 هزار و 500 دستگاه کولر است می‌خوانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کاروان ، عرفات ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار