رئیس جمهور آمریکا، ائتلافی را با رژیم های دیکتاتوری تشکیل داده است که دولت سوریه در مقایسه با این دولت ها، مصدر دموکراسی محض به شمار می رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه، "سانا"؛ "تریزا سبینیتروا" روزنامه نگار اهل چک، از ائتلاف بین المللی که آمریکا با همکاری برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آغاز حملات هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تشکیل داد، انتقاد کرد و گفت، رئیس جمهور آمریکا، اوباما، ائتلافی را با رژیم های دیکتاتوری تشکیل داده است که دولت سوریه در مقایسه با این دولت ها، مصدر دموکراسی محض به شمار می رود.

این روزنامه نگار در تحلیل خود که روزنامه ادبی چک منتشر کرد گفت" طبق آمار مرکز بین المللی پژوهش های زندانی در انگلیس، امارات متحده ی عربی، بیشترین تعداد از مردم را در مقایسه با جمعیت برخی کشورهای عربی دیگر، زندان می کند و توضیح داد که مقامات اماراتی از هر 100هزار نفر، 238 تن را زندانی می کند و مقامات بحرین که در مرتبه یعدی قرار دارند، 175 و عربستان 163 تن را از هر هزار نفر زندان می کنند.

وی افزود: در شرایطی که تمام رسانه های غربی از مشارکت هواپیمای جنگی امارات در بمباران سوریه سخن می گویند،  عملیات سرکوبی که در امارات علیه زنان، حقوق آنان و اعمال قید و بندها ی اساسی صورت می گیرد به فراموشی سپرده می شود.

"سبینتسیروا" اعتقاد دارد، نظام ارباب-رعیتی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خالصانه در خدمت غرب قرار دارد و به انتشار اسامی تمام خلبانان سعودی که در حملات هوایی به مواضع داعش مشارکت دارند، اشاره کرد.

این روزنامه نگار به دروغ های جدیدی که اوباما می گوید، اشاره کرد و نمونه ی آن این است که "سوریه به مکانی برای جذب تروریست‌ها از سراسر جهان مبدل شده است؛ چراکه برخی از اراضی سوریه تمایل به دولت سوریه ندارد"؛ او این سخن اوباما را تلاشی برای بازنویسی تاریخ توصیف کرد و تبین کرد که "تروریست‌ها" به دلیل اینکه دولت سوریه بر برخی مناظق اشراف دارد، به سوریه نیامده اند، بلکه برای جنگ با دولت سوریه به آنجا آمده اند.

"سبینتسیروا" تاکید کرد که آمریکا، آل سعود و قطر، بسیاری از این افراط گرایان را حمایت مالی کرده و آموزش داده اند که باعث بوجود آمدن گروه تروریستی داعش شد و یکی از اهداف حملات هوایی آمریکا، اعطای مساعدت های نظامی به  داعش و همچنین، تداوم سیطره بر نفت خاورمیانه بوده است.

آمارها و اطلاعات موجود، نشان از آن دارد که اگر حمایت شیخ نشین ها، بویژه قطر، آل سعود و ترکیه از گروه های تروریستی نبود، داعش هرگز نمی توانست با این قدرت در منطقه ظهور کند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار