روزنامه القبس کویت؛

لبنان در صدد جویا شدن نظر واشنگتن در مورد کمک نظامی ایران به این کشور است

روزنامه القبس در مطلبی به نقل از منابع آگاه نوشت لبنان در صدد جویا شدن نظر واشنگتن در مورد کمک نظامی ایران به این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه کویتی "القبس" روز پنج شنبه در مطلبی نوشت که مراجع ذی‌ربط در لبنان در تلاش هستند که نظر واشنگتن را در مورد موضوع پیشنهاد ایران برای اعطای کمک نظامی به لبنان با هدف مقابله با داعش  جبهه النصره جویا شوند.

براساس گزارش این روزنامه، یک وزیر لبنانی در دیدار با "دیوید هیل" سفیر آمریکا در بیروت به او گفته است که موضع لبنان در قبال تسلیحات ایران و ارتباط آن با سلسله تحریم‌ها معروف است و برای جویا شدن نظر دولت آمریکا مهلت خواسته است.

یک منبع آگاه در شورای وزیران لبنان در این باره به "القبس" گفت: هدیه ایران به ارتش لبنان دارای وجوه و ابعاد مختلفی است که بررسی آن چندین روز را می‌طلبد؛ به ویژه پس از آنکه "علی شمخانی" با مطرح کردن موضوع هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان ما را شگفت‌زده کرد؛ ما باید در انتظار واکنش اسرائیل به این پیشنهاد و تاثیر آن بر موضع آمریکا باشیم.

این منبع افزود: ما هیچ‌گونه تعهدی به دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به غیر از سفر "سمیر مقبل" وزیر دفاع لبنان به تهران به همراه شماری از افسران ارتش برای رایزنی در مورد کمک نظامی تهران به بیروت نداده‌ایم.

وی اضافه کرد: برخی از وزرا هستند که تاکید کردند پیشنهاد "شمخانی" ناگهانی نبوده است و از هفته‌های گذشته پیام ایران در این مورد به دست‌شان رسیده است و کارشناسان نیازهای ارتش لبنان را تعیین کرده و تصمیم‌گیری در مورد این موضوع به دولت بازمی‌گردد.


انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار