نخستين گروه زائران ايرانی بعد از ظهر امروز مكه را ترك و به عرفات می‌روند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجردی رئيس ستاد مكه‌ مكرمه با اعلام این خبر افزود: انتقال ۴ هزار زائر اهل سنت به منا، از بامداد امروز آغاز شده و بقيه زائران بعد از ناهار و نماز راهي عرفات خواهند شد.
 
زائران اهل سنت در روز هشتم ذی الحجه براي انجام حج ترويه به منا رفته و مجددا به عرفات بازمی‌گردند.
 
در اولين مرحله اين جابجايی آن گونه كه پيش‌بينی شده حدود ساعت ۱۵ صورت گيرد، که در سه مرحله که اول ۴۳۰ اتوبوس و در دو مرحله بعد ۴۲۵ اتوبوس اعزام می‌شوند.
 
آقاي مسعود مجردی يادآور شد: تعدادی اتوبوس در دو نقطه شهر مكه به‌عنوان امداد درنظر گرفته شده است و چنانچه در حمل و نقل اتوبوسی مشكلی به‌وجود آيد، سريعا با هماهنگی مسوولان سعودی، اين اتوبوس‌ها جايگزين خواهند شد.
 
وي ادامه داد: كه در مشعر، ايستگاه نيت درنظر گرفته شده كه زائران وقوف اضطراری كه اولين افرادی هستند از عرفات خارج می‌شوند، درون اتوبوس‌ها نيت كرده و بعد به منا منتقل می‌شوند. وقوف اضطراری شامل بانوان و افراد مسن است.

رئيس ستاد مكه‌مكرمه همچنين از مستقرشدن ۵۰ درصد عوامل ستاد تا پايان روز چهارشنبه در مشاعر مقدسه خبر داد و گفت: مديران مجموعه‌ها خيام خود را تحويل گرفته و تجهيزات مورد نظر را هم به داخل آن‌ها منتقل كرده‌اند.
 
وی افزود: ۴ مديرمنطقه مكه، به‌همراه ۴ معاون مسووليت اداره هشت مكتب عرفات را بر عهده دارند و عمليات مزدلفه نيز از سوي رئيس ستاد مدينه‌منوره، مديريت می‌شود.
 
علاوه بر ذابحان، خدمه دو آشپزخانه ابوجدايل و وداد مكه‌مكرمه نيز به‌دليل انجام وظيفه، اعمال حج تمتع به‌جا نمی‌آورند و در مدت حضور در مشاعر مقدسه، وعده‌های غذای گرم ميان زائران توزيع خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: انتقال ، عرفات ، منا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار