استاندار اصفهان گفت: اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس فرهنگی يك اجلاس مردمي است و مردم اصفهان بايد در جزئيات برنامه ها و مراسم حضور داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان رسول زرگرپور، در نشست شورای راهبردی اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس فرهنگی، ضمن تقدير از تلاش هاي دو ساله ي مسئولان اين اجلاس گفت: انقلاب ايران يك انقلاب فرهنگي است و تمام سياست ها و برنامه هاي ما نيز مبتني بر فرهنگ است و طبيعي است كه برگزاري اجلاس هاي فرهنگي در كشوري كه منادي فرهنگ در جهان است بايد به بهترين شكل صورت گيرد.

استاندار اصفهان با بيان اينكه اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس فرهنگی ، محتواي فرهنگي دارد، افزود: برنامه هاي اين اجلاس نبايد فقط مختص به مهمانان و برگزار كنندگان باشد بلكه بايد همه ي مردم، درگير برگزاري اين اجلاس باشند و در برنامه ها حضور فعال داشته باشند.

وي رمز موفقيت بسياري از همايش ها و جشنواره هاي بين المللي را حضور مردم آن محل در برنامه ها عنوان كرد و افزود: اين اجلاس اساساً مردمي است و در زمان باقي مانده تا برگزاري اجلاس بايد با تبليغات شهري و تلويزيوني از مردم دعوت شود كه در اجلاس حضور يابند به طوري كه مردم در متن اجلاس باشند و در برنامه ها و مراسم حضور يابند.

زرگرپور تبليغات در سطح شهر را به منظور معرفي اين اجلاس ضروري عنوان كرد و افزود: با توجه به گستردگي برنامه ها حمايت مردم اصفهان و حضور فعال آن ها در برنامه ها در اجراي بهتر اين مراسم تاثير گذار خواهد بود.

وي با بيان اينكه در دو سال گذشته فعاليت ها بيشتر بر روي محتواي اين مراسم صورت گرفته است، افزود: موضوع فضاسازي مراسم در يك هفته ي باقي مانده به برگزاري اجلاس، بسيار مهم است.

استاندار اصفهان با بيان اينكه برخورد با مهمانان و ميزباني خوب مي تواند نشانگر فرهنگ غني مردم ايران باشد، افزود: شكل برگزاري اجلاس نشان دهنده ي توانايي اصفهان و حتي ايران در برگزاري اجلاس هاي بين المللي است كه بايد به بهترين شكل صورت گيرد.

وي با اشاره به شرايط منطقه، امنيت برگزاري اجلاس را بسيار مهم عنوان كرد و اظهار داشت: بايد با حساسيت ويژه امنيت مهمانان دعوت شده به اجلاس تحت كنترل قرار گيرد.

رسول زرگرپور با تاكيد بر اينكه مسئولان امر بايد با دقت ، حساسيت و نظم خاصي اين اجلاس را برگزار كنند، افزود: برگزاري موفق اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس فرهنگی در جمع بندي مهمانان و برگزاري اجلاس هاي بعدي در كشور مي تواند نقش تعيين كننده اي را داشته باشد.

وي از دستگاه هاي اجرايي استان خواست با بسيج كامل امكانات و نيروها و مشاركت صد درصدي در برگزاري اجلاس حضور داشته باشند.

مدير ارشد استان ازشهرداراصفهان خواست با در اختيار گرفتن تمام سيستم اجرايي استان ، اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس فرهنگی به بهترين شكل برگزار نمايد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.