عبدالله اسکندری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

صنعت گریم، یک کودک نوپااست، دستش را بگیرید

گریمور نقش‌های ماندگار تاریخی گفت: هر حرفه‌ای بدون ابزار مناسب کارایی خود را از دست می‌دهد، برای اجرای گریم‌های حرفه‌ای به مواد حرفه‌ای نیاز داریم.

عبدالله اسکندری گریمور نقش‌های ماندگار تاریخی در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص محروم ماندن صنعت گریم از حمایت‌های مسئولان گفت: صنعت گریم در ایران راه صدساله را یک شبه طی کرده و اکنون به جایگاه خوبی رسیده است، اما برای شکوفایی هرچه بیشتر آن، دست این کودک نوپا را بگیرید.   
 
وی در خصوص تفاوت میان گریم در سینما و تلویزیون عنوان کرد: چون در سینما هر کلوزآپ تقریبا ۱۰ برابر می‌شود و تصویر بزرگتری از بازیگر به مخاطب نمایش داده می‌شود و در تلویزیون این بزرگنمایی حدودا ۳ برابر است، می‌توان گفت، گریم در سینما از حساسیت بیشتری برخوردار است، اما گریم تلویزیونی ریزه کاری‌های خاص خودش را دارد.   
 
این گریمور در خصوص تاثیر گریم در اثرگذاری بیشتر نقش بر روی مخاطب بیان کرد: گریم مهم است، اما اثرگذاری یک نقش به شخصیت بازیگر هم بستگی دارد. در واقع در شخصیت‌های تاریخی گریم ۵۰ درصد موثر است، اما به طور معمولی تاثیر گریم در تاثیرگذاری بهتر هر نقش حدودا ۱۵ درصد است.   
 
وی در خصوص اهمیت استفاده از گریم برای حفظ راکورد اظهار داشت: در سریال‌های تاریخی و مذهبی که زمان ساخت طولانی تری دارند، حفظ راکورد مهم‌ترین وظیفه کار گریم و گریمور است.   
 
اسکندری بیان کرد: قبل از اجرای گریم برای هر سریال مطالعه جانبی را انجام می‌دهم و با کارگردان صحبت می‌کنم و اگر کار تاریخی است به عکس‌های مربوط به نقش مراجعه می‌کنم.   
 
وی گفت: تمام نقش‌هایی را که تاکنون کار کرده‌ام، برایم ماندگار است و همه را دوست دارم.   
 
اسکندری تصریح کرد: برای اجرای یک گریم خوب در سریال به اطلاعات کافی بیشتر از ظرافت و دقت نیاز است.   
 
این گریمور افزود: گریم ایران مدیون تلویزیون و سریال‌های تلویزیونی است و طی سال‌های گذشته این صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته اما متاسفانه، اخیرا رو به افت است و این امر به دلیل کمبود بودجه و نبود مواد مناسب در گریم رخ می‌دهد.   
 
اسکندری عنوان کرد: همانطور که یک عکاس بدون دوربین، عکسی برای نمایش ندارد، یک گریمور هم بدون ابزار و مواد مناسب برای گریم حرفی برای گفتن ندارد و نمی‌تواند گریم خوبی را روی چهره بازیگر پیاده کند.   
 
وی خاطرنشان کرد: کشور ایران حرف اول را در زمینه گریم در منطقه می‌زند، اما از لحاظ مواد مرغوب برای گریم محدودیت دارد. اگر مسئولان بتوانند صنعت گریم را در زمینه تهیه مواد ویژه گریم و برگزاری دوره‌ها و سمینارهای تخصصی در این زمینه حمایت کنند، بزودی شاهد رشد و بالندگی این کودک نوپا خواهیم بود.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گریم ، حرفه ، ابزار ، تاثیر ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.