"وانگ یی" وزیر خارجه چین در جریان دیداری از واشنگتن هشدار داد که اعتراضات هنگ کنگ "یک مساله داخلی" برای چین است و واشنگتن نباید در آن دخالت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، جان کری وزیر خارجه آمریکا در مقابل مقام های هنگ کنگ را ترغیب کرد در مقابله با معترضان خویشتن داری نشان دهند.

پیشتر دانشجویان معترض که از تصمیم پکن برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ۲۰۱۷ هنگ کنگ ناراضی هستند قول دادند در صورت عدم استعفای رئیس دولت، تظاهرات را تشدید کنند.

آنها گفتند که قدم بعدی آنها در صورت عدم استعفای رئیس دولت تا روز پنجشنبه اشغال ساختمان های دولتی خواهد بود.

وانگ گفت: "امور هنگ کنگ مساله داخلی چین است. همه کشورها باید به حاکمیت ملی چین احترام بگذارند. در هیچ کشوری، در هیچ جامعه ای، به کسی اجازه این اقدامات غیرقانونی در نقض نظم عمومی داده نمی شود."

با این حال او اضافه کرد:‌ "ما معتقدیم که دولت ویژه اداری منطقه ای هنگ کنگ توانایی رسیدگی مناسب به وضعیت جاری را در انطباق با قانون دارد."

کری گفت:‌ "ما امید زیادی داریم که مقام های هنگ کنگ خویشتن داری نشان دهند و به حق بیان صلح آمیز تظاهرکنندگان احترام بگذارند."


روزنامه وال استريت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه در هنگ کنگ گزارش داده که آقای لئونگ قصد دارد با صبر این بحران را پشت سر بگذارد و پکن به او دستور داده از خشونت استفاده نکند.

پکن ماه گذشته اعلام کرد که هرچند به مردم هنگ کنگ اجازه می دهد رهبر بعدی شان را انتخاب کنند، اما نامزدها باید به تایید یک کمیته هوادار حزب کمونیست برسند.

از روز شنبه گذشته، ده‌ها هزار نفر از معترضان در هنگ‌کنگ مناطقی در مرکز شهر را اشغال کرده‌اند و گزارش شده است که اعتراضات، به یک منطقه تجاری مورد علاقه گردشگران خارجی کشیده شده است.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار