پدیده پیوستن زنان و دختران غربی به گروهکهای تروریستی عراق و سوریه و مخصوصا داعش مساله روز دنیاست و برای بسیاری سوالاتی درمورد دلایل واقعی این گرایش پیش می آید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه انگلیسی گاردین؛  منابع انگلیسی تاکید کرده اند که صدها زن و دختر کشورهای غربی را ترک کرده اند و به سمت گروهکهای تروریستی خاورمیانه میروند و بیشتر آنها سنشان کمتر از 15 سال است.
بیشتر این دختران برای ازدواج با نیروهای داعش به سوریه میروند و بدون آنکه به جنگ بروند فقط در منازلی که برای به اصطلاح "جهاد نکاح" مقرر شده است فقط به روابط نامشروع برای تولید نسل و فرزند برای این گروهک تروریستی میپردازند.

گاردین همچنین مینویسد که 10 درصد این زنان و دختران که در پی روابط نامشروع و تولید فرزند هستند از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی و استرالیا هستند. فرانسه در بین کشورهای اروپایی بیشترین سهم را در این بین دارد و 25 درصد از زنان و دخترانی که از کشورهای غربی به داعش ملحق میشوند فرانسوی هستند.

لوئیس کابریولی رئیس سابق امنیت ملی فرانسه نیز براین مساله اعتقاد داشت که بیشتر دخترانی که به این گروهکها میپیوندند برای تولید نسل و فرزند است.
علاوه بر این کارشناسان مبارزه با تروریسم انگلیس از پیوستن 50 دختر و زن انگلیسی به داعش خبر دادند که 10 نفر از آنان برای جنگ و مبارزه فقط به سوریه رفته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار