بررسی عملکرد تیراندازی در بازی‌های آسیایی اینچئون؛

تیرانداز‌هایی که بدون فشنگ طلایی شدند

به بهانه مدال آوری تیراندازان کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون به بررسی عملکرد آنها در این مسابقات می‌پردازیم.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به بهانه گرفتن مدال رشته تیراندازی در مسابقات آسیایی در اینچئون به عملکرد این رشته و مقایسه آن با رشته‌ها از نظر مالی شرایط بهتری داشتند می‌پردازیم.
 
مسابقه آسیایی اینچئون‌ در حالی برگزار شد که فدراسیون تیراندازی با مشکل بی‌پولی و کمبود مهمات دست و پنجه نرم کرد.
 
 با این وضعیت شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد که در این رشته تیراندازان افتخار آفرینی کنند اما کسب مدال طلا و نقره رقابت‌ها نشان داد که پتانسیل این رشته ورزشی در کشورمان بالاست و شاید  توجه اندکی از مسئولان به تیراندازی بتواند رسیدن به طلای جهانی را پایه ریزی کند و از سوی دیگر رشته‌های  پروازی‌مان حرفی برای گفتن داشته باشند زیرا بیشتر مشکلات کمبود مهمات در این فدراسیون به ورزشکاران اهداف پروازی باز می گردد.
 
فدراسیون تیراندازی برای آماده سازی تیراندازان قبل از بازی‌های آسیایی نتوانست هیچ کدام از رشته‌های این ورزش را با نفرات کامل به اردو و مسابقات مختلف اعزام کند.
 
در همین راستا مسابقات جهانی اسپانیا که تمامی تیراندازان  از سراسر دنیا در آن حضور دارند شرکت کنند تا محک جدی بخورند و این تیم تفنگ‌ بود که با نفرات کامل توانست به اسپانیا اعزام شود و با رقبای که برای کسب سهمیه المپیک به این مسابقات آمدند به رقابت پرداختند.
 
 تیراندازی سالهاست‌ که با تحریم فشنگ رو به روست و از تولیدات داخلی استفاده می‌کند، این فشنگ‌ها استاندارد جهانی ندارند و تمام کارشناسان تیراندازی می‌دانند  که نوع فشنگ در رکوردگیری و سرانجام در رقابت‌های پایانی اهمیت زیادی دارد. زمانی که تیراندازان ما در داخل کشور با فشنگ‌هایی که استاندارد نیستند تمرین می‌کنند، وقتی به مسابقات بین‌المللی می‌روند و با مهمات دیگر با حریفان خود به رقابت می پردازند صد در صد دچار مشکل می‌شوند.
 
تپانچه و اهداف پروازی بیشترین صدمات را در این ورزش می‌بینند، زیرا این دو رشته به مهمات احتیاج دارد و مدت‌ها تمام اردو و تمرینات تیراندازان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که همین امر باعث می‌شود آنها را از توانایی که دارند دور کند با این حال اهداف پروازی در این دوره با تمام کمبودها و مشکلاتی که داشت توانست رکورد ایران را ارتقاء دهد و حتی بانوان در این رشته با اختلاف خیلی کم از حریف خود در جایگاه چهارمی آسیا قرار گرفتند.
 
تپانچه دیگر شته تیراندازی برای آماده‌سازی بازی‌های آسیایی تنها شاید بک اعزام داشته است که با توجه به پیشرفت رشته‌های ورزشی در آسیا نمی‌توان این یک اردو را مفید تلقی کرد از سوی دیگر اردوها و تمرینات داخلی هم بیشتر با تعطیلی روبه رو بوده و همین امر سبب شد تیراندازان کشورمان موفق به کسب جایگاه مطلوبی نباشند، اما نباید به این ورزشکاران خورده گرفت، زیرا با شرایط موجود و امکاناتی که در حقیقت در سطح پایینی است تمام تلاش خود را به  کار می‌گیرند.

 از طرفی هم باید در صورت شکست یا عدم موفقیت یک ورزشکار در رقابت‌های بین المللی تمام فاکتورهای مؤثر را بررسی کرد نه اینکه نوک پیکان انتقاد را به سمت ورزشکارانی گرفت که تحت هر شرایطی برای بالا بردن نام کشورشان می‌کوشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیراندازی ، اینچئون ، فشنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار