بسکتبال بازی های آسیایی 2014؛

صمد نیکخواه بهترین بازیکن دیدار نیمه نهایی/ کره جنوبی حریف ایران در فینال شد

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران بهترین بازیکن آماری بازی ایران و قزاقستان در مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران با نتیجه 80 بر 78 در بازی نیمه نهایی بازی های آسیایی مقابل قزاقستان برنده شد و به فینال رسید.

صمد نیکخواه با 27 امتیاز، 4 ریباند و 6 پاس گل بهترین بازیکن میدان در این دیدار بود. صمد با 5 ترن اور (توپ از دست رفته) بیشترین ترن اور را هم برای ایران داشت.

حامد حدادی با 13 امتیاز و 7 ریباند و آرمان زنگنه با 12 امتیاز و 6 ریباند دیگر بازیکنان برتر ایران در این مسابقه بودند. اوشین ساهاکیان هم 11 امتیاز و 6 ریباند داشت.

حامد آفاق با 8 امتیاز و مهدی کامرانی با 7 امتیاز و 7 ریباند دیگر امتیازآوران ایران در بازی بودند.

اصغر کاردوست تنها بازیکنی بود که فرصت بازی در این دیدار پیدا نکرد و ارغوان، اصلانی، مشایخی و جمشیدی با دقایق کوتاه بازی هیچ امتیازی به دست نیاوردند.

آمار تیمی

ایران در مجموع 33 ریباند در مقابل 34 ریباند قزاقستان داشت. قزاق ها 12 پرتاب سه امتیازی موفق از 31 پرتاب داشتند و بازیکنان ایران هم 9 پرتاب موفق از 18 پرتاب داشتند.

ایران 53 درصد و قزاقستان 50 درصد پرتاب منطقه ای موفق داشتند.

کره جنوبی به فینال رسید

تیم کره جنوبی میزبان بازی های آسیایی با نتیجه 71 بر 63 ژاپن را در دومین بازی نیمه نهایی شکست داد و به فینال مقابل ایران صعود کرد.

مسابقه فینال ساعت 12:45 دقیقه روز جمعه 11 مهر برگزار می شود.

چین پنجم شد

تیم ملی بسکتبال چین هم در بازی رده بندی با نتیجه 70 بر 60 قطر را برد و در رده بندی نهایی بازی های آسیایی پنجم شد. فیلیپین با نتیجه 84 بر 68 مغولستان را برد و در رده بندی نهایی هفتم شد.

چین و کره جنوبی به فینال بانوان رسیدند

مرحله نیمه نهایی بسکتبال بانوان هم با پیروزی 75 بر 63 چین مقابل چین تایپه و برد 58 بر 53 کره جنوبی مقابل ژاپن پی گیری شد. با این نتایج کره جنوبی در یک روز، 2 بار موفق به حذف ژاپنی ها در بسکتبال شد.

تیم های چین و کره جنوبی به فینال مسابقات بانوان صعود کردند و تیم های ژاپن و چین تایپه هم باید برای مدال برنز با هم مسابقه دهند.

تیم های قزاقستان، هند، تایلند و مغولستان هم در رده بندی بانوان به ترتیب پنجم تا هشتم شدند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار