یک روانشناس گفت: رابطه زناشویی یک سرمایه‌گذاری است که استفاده از سهام‌های توجه، انرژی، محبت، این رابطه را سودآور می‌کند.

مهین عیوض‌زاده، روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: خیانت به همسر می‌تواند از طرف زن و یا مرد صورت گیرد و این مسئله فقط به یک جنسیت منتهی نمی‌شود که عامل اصلی بوجود آمدن این وضعیت توجه نداشتن به نیازهای طرف مقابل است.

وی افزود: در فرهنگ و جامعه‌ی ما در بیشتر مواردی که زن دست به خیانت می‌زند منجر به طلاق می‌شود، اما در این رابطه بهتر است به شخص خیانت کار و همسر او کمک کرده تا امتیازات زندگی خود را بشناسند و آن را متلاشی نکند.

این روانشناس بیان کرد: باورهای غیرمنطقی که موجب شده، اشتباه افراد را جایز ندانیم و این موضوع سبب می‌شود اشتباهات کوچک بخشیده نمی‌شوند و از آنجا که خیانت اشتباهی بسیار بزرگ محسوب می‌شود نیازمند بزرگواری همسر برای بخشش است.

عبوض‌زاده ادامه داد: بسیاری از افراد به علت برطرف نکردن نیازهای یکدیگر از لحاظ عاطفی و دیگر موارد رو به خیانت می‌آورند که در این صورت بهتر است زمینه‌های فاصله همسران بررسی شود.

این روانشناس با اشاره به رابطه مشارکتی زوجین، تصریح کرد: رابطه زناشویی حالتی مشارکتی دارد و در این رابطه باید از طرفین سرمایه‌گذاری شود و برای بدست آوردن سود در ازدواج باید از سهام‌های توجه، انرژی، محبت استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهایی در فرآیند بازسازی زندگی وجود دارد که با استفاده از صرف کردن وقت کیفی، همسران می‌توانند فاصله‌ها را بر طرف کنند و با شناختن تیپ شخصیتی خود و طرف مقابل و برطرف کردن نیازها‌، یک زندگی خوب را به ارمغان بیاورند، زیرا هیچ فردی نمی‌تواند وضعیت و رفتار بد از طرف مقابل را تحمل کند و به خود بقبولاند که سبک زندگی همسر من این طور است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار