معاون توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک گفت : 8درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که اگر این رقم به 12 درصد برسد جامعه رو به سالمندی خواهد رفت .


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در مراسمي كه به مناسبت روز جهاني سالمند در آسايشگاه خيريه كهريزك برگزار شد ،  فريبرز بختياري معاون سلامت و توانبخشي آسايشگاه ضمن تبريك اين روز به همه عزيزان سالمند ساكن در اين مجموعه گفت :شما صاحبان واقعي اين مجموعه هستيد و ما همواره در تلاش هستيم با فراهم نمودن زير ساخت هاي مناسب و ايجاد امكانات رفاهي ، محيط بهتري را براي زندگي شما عزيزان فراهم نمائيم .

وي در تشريح پديده سالمندي نيز گفت :در حال حاضر طبق آمارها 8 درصد از جمعيت كشور را سالمندان تشكيل مي دهند و اگر اين رقم به 12 درصد افزايش يابد جامعه روبه سالمندی خواهد رفت .

وي تصریح کرد :البته اين اعداد و ارقام خط قرمز نيست كه اگر كسي به سن  60 سالگي رسيد سالمند است و به پايان كارائي خود رسيده است ، بلكه بايد با برنامه ريزي خود را آماده مواجهه با جمعيت بيش از 6 ميليون نفري سالمند كنيم .

وي دوران سالمندي را دوران بلوغ افراد ياد كرد و افزود: در اين دوران است كه انسان به اوج شكوفايي ، هنر و توانمندي خود مي رسد و استفاده از اين ظرفيتها ميتواند نوعي بلوغ و رشد را در جامعه گسترش دهد كه با اجراء دقيق برنامه هاي مدون ميتوان از اين فرصت ها به نحو احسن استفاده نمود .

معاون سلامت و توانبخشي آسايشگاه در تشريح نتايج طرحها و برنامه هاي در حال انجام در مجموعه نيز  تصریح کرد :طرحهايي در اين مجموعه در حال انجام است كه براي اولين بار در سطح كشور به اجراء در مي آيد .

وی ادامه داد : ارزيابي هاي مستمر سالمندان پاسخ هاي خوبي به همراه داشته كه با بهره بردن از نتايج آن ميتوان زندگي اين عزيزان را با آسايش بيشتري توأم كرد . حضور مستمر بهداشتكاران دهان و دندان در بخشها و انجام انواع سفرهاي زيارتي و سياحتي از ديگر برنامه هايي است كه ميتواند سطح روحيه و اميد به زندگي سالمندان را هر چه بيشتر بالا ببرد .

بختياري خاطر نشان کرد:اميدواريم بتوانيم با تكيه بر پشتيباني هاي شما عزيزان همچنان در برنامه ريزي و اجراء طرحهاي مختلف ، شاهد آسايش و آرامش سالمندان عزيزي كه در اين مركز زندگي مي كنند باشيم . 


انتهای پیام /
برچسب ها: آسایشگاه ، کهریزک ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار