همزمان با عید سعید قربان صورت می گیرد

برپایی ایستگاه عرضه بهداشتی دام در خیابان میرداماد

همزمان با عید سعید قربان و به منظور ادای سنت نبوی قربانی ، ایستگاه عرضه بهداشتی دام در ضلع جنوب خیابان میرداماد برپا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مرتضی روحانی معاون امور شهر ی و فضای سبز این منطقه در این خصوص گفت : این ایستگاه در ضلع جنوب خیابان میرداماد تقاطع شمس تبریزی جنوبی راه اندازی می شود  و متقاضیان می‌توانند در روز عید سعید قربان از ساعت ۷ صبح تا  13  بعد از ظهر به این محل مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این ایستگاه  عرضه و ذبح دام با نظارت دامپزشک صورت می گیرد افزود: به شهروندان توصيه مي شود از کشتار دام طي اين ايام در منازل خود خودداري کرده و دام ها را در کشتارگاه هايي که شرايط بهداشتي و کنترل هاي لازم درآنجا وجود دارد و ناظرين بهداشتي نيز در اين کشتارگاه ها حضور دارند، انجام دهند.

روحانی  در ادامه از برپایی سامانه نشاط در روز عید سعید قربان در این محل خبر داد وادامه داد: ایستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باغرفه کودک، انتشارات کتابهای مذهبی، صنایع دستی و محصولات زنان سرپرست خانوار، ایستگاه سلامت، بازیافت ، ورزشی و مشاوره گل و گیاه به شهروندان در محل عرضه دام راه اندازی شده که به ارائه برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی و پذیرایی از مراجعان و دیگر شهروندان خواهند پرداخت.

وی همچنین از حضورمبلغ مذهبی در این ایستگاه به منظور پاسخگویی به سئوالات شرعی شهروندان خبر داد و افزود: از سوی دیگر در این محل جشنی با اجرای برنامه های شاد و متنوع همچون نمایش خیابانی ،مسابقه و سرود برپا می شود.

روحانی در خاتمه با اشاره به اینکه شهروندان جهت اطلاع از خدمات مراکز عرضه بهداشتی دام می توانند با شماره 5505000 تماس حاصل نمایندگفت :استفاده از مراکز بهداشتی عرضه دام می تواند تا حدود زیادی از شیوع 350 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام پیشگیری کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دام ، ایستگاه ، میرداماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار