برگزاری مراسم بزرگداشت مولانا در کمیسیون ملی یونسکو

مراسم بزرگداشت مولانا همزمان با سالروز ولادت وی در کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ، بعد از ظهر دیروز طی مراسمی که در کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، سالروز ولادت مولانا با حضور اساتید برجسته‌ای همچون کریم زمانی، شارح برجسته قرآن و آثار مولانا، ابراهیمی بینانی چهره ماندگار فلسفه ، حسین عارف رئیس مؤسسه فرنگی اکو و سعیدآبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و مستکین معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در کمیسیون ملی یونسکو گرامی داشته شد.

بر اساس این گزارش استاد کریم زمانی در این جلسه به بیان ویژگی‌های شخصیتی و والای مولانا پرداخت و از جمله مهمترین خصوصیات وی را ساده‌گویی مفاهیم پیچیده عرفانی و دوری گزیدن از مفاهیم دشوار و سخت فهم عنوان کرد و گفت: این ساده‌گویی مرزی گسترده با مبتذل گویی دارد که موجب شهید شدن مطالب می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: مولانا تمام مسائل را به گونه‌ای تفسیر و تحلیل می‌کند که یک بخش آن جنبه دینی و روزمرگی و جاری در زندگی دارد چرا که معتقد بود این مفاهیم باید قابلیت جاری شدن در میان آحاد جامعه را داشته باشد.
استاد کریم زمانی خاطر نشان کرد: همچنین 98 درصد موضوعات مکاتبات مولانا به موضوعات مردمی می‌پردازد و به طور کلی می‌توان گفت‌ آثار مولانا در سه بعد فرزانگی که در فیه ما فیه قابل مشاهده است و بعد شیدایی و غزلیات و بعد مدنیات که همان مکتوبات وی است ملاحظه می‌شود.
این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم کلیپی در زمینه زندگی مولانا برای حاضران پخش شد که به معرفی هر چه بیشتر مولانا و ابعاد زندگی و آثار وی می‌پرداخت.

گفتنی است، در این مراسم همچنین سایر اندیشمندان این حوزه از جمله پروفسور امین و پروفسور باهر به بیان اندیشه‌ها و دیدگاه‌های مولانا و تاثیرات آثار وی در زندگی و افکار مردم پرداختند.

انتهای پیام/






برچسب ها: ملی ، تصریح ، معتقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار