یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: ایجاد وقفه کوتاه مدت در مذاکرات به معنای شکست آن نیست و تیم‌های مذاکره کننده دو طرف موضوعات مورد اختلاف را موشکافانه بررسی می‌کنند.

"علیرضا داوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه  تعداد سانتریفیوژها برای غنی سازی و لغو تحریم‌ها از جمله موارد اختلاف در مذاکرات هسته‌ای است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور استراتژی تعامل و دیپلماسی آرام همراه با لبخند را در پیش گرفت البته این سیاست به معنای کوتاه آمدن از منافع ملی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نیست.

این کارشناس مسائل هسته‌ای ادامه داد: تیم مذاکره کننده همچون دفعات قبل بسیار خوب و هدفمند عمل و با تکیه بر منافع ملی چهارچوب مشخصی را برای مذاکرات تعیین کرد.

وی مذاکرات را نیازمند کار کارشناسی دانست و افزود: ایجاد وقفه کوتاه مدت در مذاکرات به معنای شکست آن نیست و تیم‌های مذاکره کننده دو طرف موضوعات مورد اختلاف را موشکافانه بررسی می‌کنند.

داوری روند مذاکرات را رو به جلو عنوان کرد و گفت: به طول انجامیدن مذاکرات را مناسب نمی‌دانیم و برای دو طرف مذاکره کننده چهره خوبی ندارد و  تعامل با ایران ابزار و محور اساسی برای امنیت منطقه است و غرب نیز این مسئله را به خوبی می‌داند.

داوری اظهار داشت: مذاکرات یک جاده دو طرفه است و غرب باید حسن نیت خود را نشان دهد چرا که جمهوری اسلامی ضمن نشان دادن حسن نیت خود در چهارچوب ان پی تی فعالیت کرده است.

وی پیشنهاد مطرح شده از سوی غرب یعنی کاهش تعداد سانتریفیوژها را برای کشورمان غیرقابل قبول عنوان و خاطر نشان کرد: ممکن است تزریق بحث سانتریفیوژها موضوعی انحرافی و یا محوری برای غرب باشد اما برای ما درخواستی غیرقابل قبول است لذا در این شرایط باید هر پیشنهادی را با حفظ منافع ملی و خطوط قرمز بسنجیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، شکست ، خط قرمز ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار