موسوی در نطق میان دستور:

مسئولان هیچ مصلحتی بر‌تر از مصلحت مردم و نظام نبینند/ به داد رودخانه "کارون" برسید

نماینده اهواز کفت: امروز بر همه مسئولین و مدیران کشوری تکلیف است که با ابزار اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در برابر جایگزینی مفاهیمی چون ویژه خواری به جای شایسته سالاری، خودمانی سازی به جای خصوصی سازی و فساد یقه سفید‌ها و آقازاده‌ها به جای بی‌عدالتی منطقه‌ای به جای آمایش سرزمینی بایستند و هیچ مصلحتی را بر‌تر از مصلحت مردم و نظام نبینند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ سید شکر خدا موسوی نماینده اهواز در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس با تبریک پیشاپیش عید قربان و سلام و درود بر امام و شهدا و رهبر معظم انقلاب گفت: جا دارد یادی کنم از عملیات ظفرمندانه که به فرماندهی شهید غیور اصلی فرمانده عملیات سپاه پاسداران که در چنین روزی در سال ۵۹ در یک تک شبانه و با تعداد اندکی از سربازان سپاه و نیروهای مردمی رژیم بعثی را از دروازه حمیدیه تا بستان عقب راند و این پیروزی در ذهن مردم اهواز و حمیدیه ماندگار شد.  
 
موسوی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی که نسخه شفابخش اقتصاد ایرانی است، اظهار داشت: این نسخه برگرفته از شرایط بومی و مقتضیان جغرافیای انسانی ایرانی است که چشم امید به نیروی درون زا بسته است و امروز بر همه مسئولین و مدیران کشوری تکلیف است که با ابزار اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در برابر جایگزینی مفاهیمی چون ویژه خواری به جای شایسته سالاری، خودمانی سازی به جای خصوصی سازی و فساد یقه سفید‌ها و آقازاده‌ها به جای بی‌عدالتی منطقه‌ای به جای آمایش سرزمینی ایستاد.  
 
وی افزود: مسئولین هیچ مصلحتی را بر‌تر از مصلحت مردم و نظام نبینند.  
 
نماینده اهواز بیان داشت: نظام سلطه گر بداند رهبری عزیز و مردم غیور ایران اجازه نخواهند داد فرزندان انقلابی ما در مذاکرات هسته‌ای حتی یک گام از منافع ملی و استقلال تاریخی کشور عقب نشینی کنند تا تحمیل اراده ملی خود برابر قدرت‌های استکبار جهانی از حقوق مسلم صلح آمیز هسته‌ای خود دفاع خواهند کرد.  
 
موسوی خطاب به روحانی گفت: شما در سخنان خود مدام تکرار می‌کنید که ما می‌خواهیم با دنیا تعاملات سازنده داشته باشیم، حال سوال من از شما این است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مگر ما با دنیا جنگ داشته‌ایم که اینک می‌خواهیم تعامل پیدا کنیم.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: آن‌ها بودند که جنگ ۸ ساله را به ما تحمیل کردند و آن‌ها بودند که ملت مظلوم ایران را تحریم ظالمانه کرده و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند، نتیجه تعامل جنابعالی را با کامرون متکبر پس از دیدار با وی دیدیم و ملت ایران خود قضاوت خواهند کرد. 

نماینده اهواز بیان داشت: تنها این نکته را بدانید که ملت ایران اجازه تحقیر و اهانت را به هیچ ظالمی در حق خود نخواهد داد.  
 
موسوی خطاب به رئیس جمهور گفت: بیش از یکسال از عمر دولت شما می‌گذرد و من در مقام نماینده مردم از شما می‌پرسم که در این مدت چه گامهای عملی برای اشتغال مردم عزیزمان انجام داده‌اید، البته بعضی از وزارتخانه‌ها مثل وزارت صنعت و معدن، اشتغالزایی نکرده‌اند، بلکه صدهاتن از جوانان را از کار اخراج کرده‌اند.  
 
وی خطاب به زنگنه وزیر نفت اظهار داشت: مردم خوزستان از شما می‌پرسند علی‌رغم تذکر‌ها و پیگیری‌های نمایندگان مجلس چرا هنوز مشکل استخدامی ۳۰۰۰ جوان پذیرفته شده در وزارت نفت را حل نکرده‌اید و مردم خوزستان می‌پرسند آیا فرزندان مسئولین ما طعم بیکاری را چشیده‌اند، یقین داشته باشیم که درد ما را می‌فهمند.  
 
نماینده اهواز خطاب به نوبخت بیان داشت: چرا مشکل استخدامی پذیرفته شدگان استانداری‌های کشور را حل نمی‌کنیم، آیا این نقضی از طرف مسئولین ذیربط نیست.  
 
موسوی خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور بیان داشت: مردم اهواز می‌پرسند بودجه قطار شهری به دلیل مشکلات اعتباری در کدام ایستگاه ناتمام خواب رفته است؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟  
 
وی خطاب به نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن اظهار داشت: چرا علی رغم ابلاغ قانونی دولت و استاندار خوزستان طی مصاحبه غیر کارشناسانه‌ای اعلام کردید که خودروهای منطقه آزاد اروند نمی‌توانند در خوزستان تردد کنند، آیا این عمل شما بازی کردن با احساسات غیور مردم خوزستان نیست؟  
 
نماینده اهواز خطاب به چیت چیان وزیر نیرو گفت: مردم خوزستان می‌پرسند اگر آبی در رودخانه کارون برای انتقال به دیگر نواحی وجود دارد، پس چرا برای مردم شهرستانهای اهواز، کارون و حمیدیه وجود ندارد و آن‌ها تشنه‌اند و آب جیره بندی شده است؟ به داد کارون برسید، کارونی که روزی از قِبَل آن خوزستان انبار غله آسیا بود، اما امروز به دلیل مشکلات کم آبی کشاورزی آن در حال نابودی است.  
 
موسوی در ادامه افزود: چرا پس از ۱۷ سال پول زمین‌های کشاورزان پشت سد جره خوزستان را پرداخت نمی‌کنید؟  
 
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: نفت، خوزستان را آباد نکرده است و دلخوشی آن دیار فقط به کارون است، آیا سزاوار است این دلخوشی را از مردم خوزستان بگیریم؟  
 
نماینده اهواز خطاب به رحمانی فضلی اظهار داشت: تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان خوزستان با توجه به شرایط زیست محیطی از جمله ریزگرد‌ها، گرمای طاقت فرسای هوا و ناوگان فرسوده شهری چه معنایی دارد؟ تعداد اتوبوس‌های شهری اهواز ۶۰۰ دستگاه از شهرهای همسطح خود کمتر است و تازه ۲۰۰ دستگاه هم بدون کولر است.  
 
موسوی خطاب به علوی وزیر اطلاعات بیان داشت: بعضی از مدیران این استان بدون استعلام از وزارتخانه متبوع شما در پست‌های مهم و حساس گمارده شده‌اند، در صورتی که آن‌ها جزو فتنه ۸۸ بوده و حتی فرا‌تر از آن متاسفانه سابقه همکاری با گروهک‌های نفاق را دارند، پس هرچه سریع‌تر تصمیم خدایی و قانونی خود را بگیرید، حتی در یکی از همین سازمان‌ها اخیرا به مقام روحانیت توهین شده که به دلیل ملاحظاتی از آن صرفنظر می‌کنم.  
 
نماینده اهواز خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما ادعا نمودید که کشور از رکود خارج شده است، در صورتی که می‌دانید خروج از رکود با تولید همراه است و چنانچه تولید رونق یافته باشد باید عرضه بیشتر کالا منجر به ارزانی شود، آیا مردم صبور کشورمان تاکنون کالایی را ارزان خریده‌اند؟

انتهای پیام/
برچسب ها: مدیران ، کشوری ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار