مدیرعامل سازمان سازمان میادین میوه و تره شهر تهران در نشست خبری عرضه بهداشتی دام

افزایش تعداد جایگاه های عرضه دام بهداشتی/ تمامی دام های ارائه شده دارای تاییدیه معاونت بازرگانی است

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره شهر تهران در نشست خبری عرضه بهداشتی دام زنده در روز عید قربان گفت: شهروندان در روز عرفه و عید قربان می توانند مشکلات خود را به مدیران جایگاه های 29 گانه انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سیداحمد صفوی با بیان اینکه در چنین ایامی تقاضا برای عرضه دام افزایش پیدا می کند، گفت: در این ایام شاهدحضور افرادی هستیم که نسبت به فروش دام غیرمجاز اقدام کرده که این موضوع مخاطرات زیست محیطی را ایجاد خواهد کرد. به همین منظور شهردار ی تهران در جهت فراهم کردن ذبح بهداشتی دام از طریق سازمان میادین چندسالی است که در جهت ایجاد جایگاه های موقت و تقویت جایگاه های ثابت عرضه دام اقدامات گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده است تا بدین طریق شهروندان مشکلی برای تامین و ذبح دام خود نداشته باشند .

وی با بیان اینکه امسال طرح را توسعه داده ایم و تعداد جایگاه ها از 17 جایگاه به 29 جایگاه افزایش پیداکرده است، اضافه کرد: به احتمال زیاد تا روز عرفه و عید قربان تعداد جایگاه ها به 30 جایگاه خواهد رسید.

گفتنی است جایگاه های ثابت سازمان میادین در مناطق 4،15 و 18 قرار داشته و 14 مرکز دیگر نیز به صورت جایگاه موقت و 12 جایگاه نیز با همکاری سازمان دام پزشکی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی فعالیت خواهند کرد .

وی با بیان اینکه آدرس محل های عرضه دام از سایت سازمان به نشانی mayadin.tehran.ir قابل دسترسی است اظهار کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به جایگاه ها و انتخاب دامی که مورد معاینه قرار گرفته و پلاک کوبی شده اند دام مورد نظر خود را تحویل گرفته و در نهایت فاکتور خریداری شده قابل رهگیری خواهد بود . به طوری که شماره های پلاک معاینات در گوش دام نصب خواهد شد .

مدیرعامل سازمان سازمان میادین میوه و تره شهر تهران با اشاره به اینکه ترازوهای شاخص دیجیتالی وزن گیری دام را انجام خواهند داد، ادامه داد: این در حالی است که شهروندان می توانند مجددا برای وزن گیری دام خریداری شده از این ترازوها استفاده کنند . این در حالی است که شهروندانی که قصد خرید دام و ذبح آن را در محل مورد نظرخود را دارند می توانند انجام دهند و بلامانع است.

صفوی با اشاره به حضور ناظران شرعی و متصدیان دام پزشک که در جایگاه های مورد نظر حضور دارند، ادامه داد: اگر شهروندان دراین مدت با مشکلی مواجه شوند غرامت آنها پرداخت خواهد شد به طوری که نظارت همه جانبه بر سلامت دام در جایگاه ها انجام می گیرد .

صفوی با تاکید بر اینکه امسال نیز همچون سال های قبل فعالیت های فرهنگی متناسب با عید سعید قربان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی مناطق انجام خواهد گرفت، اظهارکرد: در این طرح روحانیون در قالب طرح نسیم بهشت در جایگاه ها مستقر خواهند شد.

مدیرعامل سازمان سازمان میادین میوه و تره شهر تهران در خصوص این که شهروندان می تواننداز طریق شماره تلفن 5505000 مشکلات و شکایات خود را به سازمان منتقل کنند ادامه داد: همچنین سامانه های 137 و 1888 نیز پاسخگوی شهروندان خواهند بود. به طوری که در این طرح 260 دامپزشک با همکاری سازمان دامپزشکی و 18 روحانی فعال خواهند بود و غریب به 500 نفر از همکاران شهرداری تهران در این طرح حضور خواهند داشت .
صفوی در پاسخ به این سوال که فعالیت جایگاه عرضه دام چگونه خواهد بود، اشاره کرد: درروز عرفه از ساعت 9 صبح الی 19 بعدازظهر و در روز عید قربان نیز از ساعت 5 صبح تا 15 بعدازظهر اماده خدمات رسانی به شهروندان خواهند بود و امیدواریم 50 تا 60 درصد شهروندان از این طرح اسقتبال کنند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت دام کیلویی 12 هزار و 300 تومان در مراکز میادین عرضه می شود اشاره کرد: امیدواریم در روز عرفه و عید قربان سقف قیمت را داشته باشیم.البته براساس میزان عرضه و تقاضا ممکن است نوساناتی نیز وجود داشته باشد .

صفوی درباره اینکه شهروندان در صورت بروز هر مشکلی می توانند به مدیر جایگاه مراجعه کنند ادامه داد: شماره تلفن های 55541170 و 555404989 در خدمت شهروندان است تا مشکلات را از این طریق به ما منعکس کنند.

مدیرعامل سازمان سازمان میادین میوه و تره شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره دام های وارداتی اظهارکرد: این موضوع را تکذیب می کنم و تمامی دام های عرضه شده ما از معاونت بازرگانی تایید شده اند.

وی با بیان اینکه حدود 11 سال است طرح عرضه دام بهداشتی در سازمان میادین آغاز شده است، اشاره کرد: این طرح در سال های قبل محدود تر بود اما  براساس تجارب هر ساله ، تعداد جایگاه ها و کیفیت آنها و همچنین بهداشتی بودن دام بیشتر شده است همچنین در طرح امسال بخش خصوصی نیز دخیل خواهد بود .
انتهای پیام/
 
برچسب ها: ثابت ، اختصاص ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار