بازار سرمایه در انتظار گزارش شش ماهه شرکت‌ها به سر می برد که این امر خود باعث شفافیت بیشتر بازار سرمایه خواهد شد.

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند فعلی بازار سرمایه بیان کرد: پتانسیل رشد در بازار سرمایه وجود دارد اما در این مقطع زمانی متاسفانه اکثر سرمایه گذاران فعلی دید کوتاه‌مدتی به بازار سرمایه پیدا کرده است.

وی در این‌باره ادامه داد: سرمایه‌گذاران با دید کوتاه رو به سهام های با درصد پایین آوردند و نسبت به این سهام‌ها عکس‌العمل مثبتی نشان دادند و این موضوع را می‌توان یکی از عوامل عدم صعود چشمگیر شاخص کل به حساب آورد.

ثابت با توضیح در مورد کمبود نقدینگی در بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه با کمبود نقدینگی مواجه است و این امر موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌کوچک سوق پیدا کرده و بازار سرمایه به سهم‌های بزرگ توجهی نداشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه در مورد سهام‌های مبدا تصریح کرد: سهام‌های مبدا ایده خوبی برای بازار سرمایه هستند که با این شرایط سهام ‌ها افزایش و کاهش قیمت را با تعداد پایین سهم تجربه نمی‌کنند.

وی با اشاره به تاثیر سهم‌های بزرگ در معاملات بازار سرمایه اظهار داشت: یک سهم برای تغییر قیمت یک سهام بزرگ باید میلیونها معامله صورت گیرد و به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه گذاری بر روی این سهام‌ها ندارند و علت آن را می‌توان در بازدهی بلند مدت این سهام‌ها بررسی کرد.

وی در این‌باره افزود: از سایر عواملی که سهامداران استقبالی از بازار سرمایه نمی‌کنند این است که این سهام‌ها بازدهی بلند مدت و نقدینگی بالایی می‌طلبد و این سهام‌ها نوسانگیر بوده و برای سرمایه‌گذاران عدم اعتماد به شرایط بازار را به وجود می‌آورد.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص مهمترین بحث در بازار سرمایه توضیح داد: مهمترین بحث بازار سرمایه سودآوری است و سرمایه گذاران در این شرایط به سهمی رو می‌آورند که با پرداخت نقدینگی کمتری به سود برسند.

ثابت در توضیح سهم‌های کوچک گفت:  سهم‌های کوچک حجم شناور بالایی دارند و با فروش یک درصدی هم به سود می‌رسند.
وی در این‌باره ادامه داد: سهم‌های کوچک روزانه افزایش می‌یابند و این خبرخوبی برای سرمایه‌گذاران کوچک محسوب می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با توضیح در مورد تاثیر سهام‌های کوچک بر نقدینگی بازار سرمایه بیان کرد: با وجود سرمایه گذاری بر روی سهم های کوچک مشخص می شود که بازار از نقدینگی خوبی برخوردار نیست و این نشان دهنده کمبود نقدینگی در بازار سرمایه و عدم جذابیت این بازار است.

ثابت در خصوص عکس‌العمل بازار سرمایه از عملکرد دولت گفت: بازار نسبت به برنامه‌های دولت عکس‌العمل زیادی نشان می‌دهد و این امر باعث بالا رفتن ابهامات زیاد و کمبود نقدینگی شده و با رسیدن به جزئیات چالشها افزایش یافته و به صورت غیر واقعی در بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر گزارش شش ماهه شرکت‌ها بر روند بازار سرمایه تصریح کرد: بازار سرمایه در انتظار گزارش شش ماهه شرکت‌ها به سر می برد و منتظر ارائه گزارش از طرف شرکت‌ها هستیم و این امر خود باعث شفافیت بیشتر بازار سرمایه خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی اطمینان کافی از طرف سرمایه‌گذاران برای بازار سرمایه وجود ندارد و بازار نیز از جذابیت کافی برخوردار نیست به همین دلیل نمی‌توان انتظار رشد چشمگیری از بازار سرمایه داشت .

انتهای پیام /
برچسب ها: سهام ، کاهش ، نقدینگی ، صعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار