قزوین؛

۸۴ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی قزوین پیش‌بینی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۸۴ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی در استان در نظر گرفته شده است که این تسهیلات به افراد واجد شرایط داده می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، کارگاه آموزشی ‌عوامل اجتماعی موثر بر سلامت برای مسئولان خانه بهداشت واحدهای تولیدی و کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ارتقای سطح سلامت فراگیران و با حضور بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد.

مسعود بابایی در حاشیه این کارگاه اظهار کرد: در طول سه سال گذشته نظام‌های سلامت در دنیا به این نتیجه رسید‌ه‌اند که برای برطرف کردن مشکلات سلامت جامعه باید مدل معتبرعلمی طراحی کنند که برای هم‌افزایی بیشتر تمام ارکان نظام اجرایی در مولفه سلامت دخیل باشند.

وی افزود: از این رو‌ رویکرد مولفه‌های اجتماعی سلامت به عنوان راه حلی برای پرداختن به علل ریشه‌های بیماری‌ها مورد توجه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته و در کنار ابعاد سلامت (شامل جسمی و روانی ) مولفه دیگری به نام سلامت اجتماعی و معنوی وارد ادبیات نظام سلامت در دنیا شده است که با این نگاه، راهبرد جدیدی در سازمان جهانی بهداشت مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: 84 میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی در استان در نظر گرفته شده است که این تسهیلات به افراد واجد شرایط داده می شود.

بابایی تصریح کرد: در این دوره آموزشی محورهای سلامت فردی و اجتماعی برای پرسنل این اداره‌کل و مسئولان خانه‌های بهداشت و بنگاه‌های اقتصادی مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: در بیانیه‌ای که در این باره تهیه شده است آمده که تأمین فضا و ارتقای سلامت از وظایف حاکمیت دولت‌هاست و رسیدن به این هدف‌ها جز با مشارکت جدی و سازمان‌یافته مردم و همکاری بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی میسر نمی شود، از این رو نقش مردم در مراحل اولیه، حفظ سلامت را تا پنجاه درصد برآورد کردند و 20 درصد آن را مولفه‌های اجتماعی  سلامت و مابقی به متولیان نظام سلامت اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: قزوین ، تسهیلات ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.