ارتش سوریه در حال پیشروی سریع علیه مواضع تروریست‌ها در حومه شرقی دمشق است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، خبرنگار این شبکه گفت: نیروهای ارتش سوریه در حال پیشروی سریع علیه مواضع تروریست‌های افراطی (تکفیری) در حومه شرقی دمشق هستند. 

 "محمد علی"، خبرنگار این شبکه، در گزارشی زنده از دمشق درباره روند پیشروی نیروهای سوری علیه گروه موسوم به "جیش الاسلام" در حومه شرقی دمشق گفت: ارتش سوریه به سرعت زمین‌های بیشتری را از تروریست ها باز پس می‌گیرد. 

وی افزود: تقریباً از ابتدای ناآرامی‌های سوریه، شبه نظامیان، زمین‌های زیادی را در حومه شرقی دمشق در اختیار گرفته بودند که هم‌اکنون در حال عقب‌نشینی از آنها هستند. شماری از شبه نظامیانِ گروه جیش الاسلام که گروهی تروریستی و افراطی (تکفیری) است و از طرف عربستان سعودی حمایت مالی می‌شود و اعضای آن به خوبی آموزش‌های نظامی دیده‌اند، در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. 

در شمال منطقه غوطه نیز ارتش سوریه دو شهر استراتژیک را به نام‌های عَدرا العُمّالیه و عدرا البلد را تسخیر کرده و همچنین شاهراه ملی که دمشق را به شمال سوریه متصل می‌کند تسخیر و آن را کاملاً امن کرده است. 

یکی از نکات مهم این است که ارتش سوریه کماکان به سوی منطقه "تل کردی" در حال حرکت است. مقر اصلی گروه جیش الاسلام در شهر تل کردی که به شهر دوما نزدیک است، قرار دارد. ارتش سوریه در حال حاضر با این شهر فقط هفت کیلومتر فاصله دارد. 

ارتش سوریه همچنین کنترل بخش اعظم منطقه الدُخانیه در جنوب غوطه را نیز به دست گرفته است. شبه نظامیان، چند هفته پیش، به این منطقه حمله کرده و بخش‌هایی از آن را تحت کنترل در آورده بودند. انتظار می رود ارتش سوریه ظرف 24 الی 48 ساعت آینده، پاکسازی کامل این منطقه را از تمامی نیروهای تروریستی اعلام کند. 

به طور کلی ارتش سوریه در حال پیشروی سریع در شمال و شمال شرق منطقه غوطه و همچنین در شرق و جنوب این منطقه است. نیروهای سوری خسارات و لطمات فراوانی به شبه نظامیان در این منطقه زده اند. 

محمد علی در خاتمه گفت: ما انتظار داریم به زودی گزارش‌های بیشتری در رابطه با پیروزی‌های ارتش سوریه که در حال پیشروی در این مناطق است، دریافت کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار