شهردار فرگوسن: وقایع پس از قتل "مايکل براون" چشمان مرا به روی شکاف‌های نژادی باز کرد

شهردار فرگوسن گفت که جریانات به‌وجود آمده پس از قتل "مایکل براون" و ادامه اعتراضات مردمی به این قضیه، چشمان وی بر وجود شکاف‌های نژادی در این شهر باز کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، شهردار فرگوسن در گفتگو با این شبکه گفت: جریانات به‌وجود آمده (تظاهرات خشونت‌بار) پس از قتل "مایکل براون"، نوجوان 18 ساله سیاه پوست آمریکایی که به ضرب گلوله افسر سفیدپوست پلیس کشته شد، و ادامه اعتراضات مردمی به این قضیه، چشمان مرا بر وجود شکاف‌های نژادی در این شهر باز کرد. 

 مجری این شبکه ابتدا گفت: مقامات شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا، پس از آخرین دور خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این شهر، تصمیم گرفتند پنج جلسه مردمی برای برقراری ارتباط با شهروندانِ خود و همچنین جلب اعتماد مردم، برگزار کنند. شب گذشته (سه شنبه شب) در فرگوسن، دومین جلسه از پنج جلسه‌ی یاد شده برگزار شد. 

روز یکشنبه، بار دیگر تظاهرات خشونت‌آمیز برخی از ساکنان فرگوسن برگزار شد. هدف تظاهرکنندگان، اعتراض به عدم اجرای عدالت درپی کشته شدن مایکل براون بود. 

"سارا سایدن"، خبرنگار این شبکه، از "جیمز نولز"، شهردار فرگوسن، که در گفتگوی اختصاصی با شبکه سی ان ان شرکت کرده بود، پرسید: آیا جریاناتی که پس از کشته شدن مایکل براون در این شهر رخ داد، چشم شما را در رابطه با وجود اختلافات نژادی در این شهر بازکرد و آیا نقطه نظرات شما را درباره معضل شکاف‌های نژادی، تغییر داد؟ 

شهردار فرگوسن پاسخ داد: البته که چنین شد. به نظر من، آنچه این قضایا (تظاهرات مردمی) نشان داد - با وجودی‌که من همواره به این مشکلات واقف بوده‌ام - این بود که هرچند آفریقایی-آمریکایی‌ها (سیاهپوستان آمریکایی) تجربه‌هایی در زندگی خود داشته‌اند که احتمالاً، بلکه یقیناً، برای آنان ناکام‌کننده بوده و آنان را سرخورده کرده، بسیاری از این مشکلات، تاکنون (در فرگوسن) مخفی مانده بوده، اما اکنون این مشکلات، مانند حبابی که به سطح آب می‌آید، بیرون زده و برای همه آشکار شده است. 

جیمز نولز افزود: از اینرو به نظر من، آنچه حقیقتاً چشمان مرا باز کرد این بود که آن (مشکلات تبعیض‌نژادی) برای بسیاری از مردم، تا چه حد می‌تواند حائز اهمیت باشد. 

مجری این شبکه در پایان اضافه کرد: خشونت‌بارترین تظاهرات اخیر در شهر فرگوسن یکشنبه شب رخ داد که درپی آن، پلیس فرگوسن هشت تن از تظاهرکنندگان خشمگین را که بیرون مقر پلیسِ این شهر تجمعِ اعتراض‌آمیز کرده بودند، دستگیر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار