شیراز؛

پرواز آزمایشی 6 پهپاد ساخت بسیجیان شیراز

فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس شش پهپاد ساخت بسیجیان ناحیه مقاومت شیراز به‌صورت آزمایشی در آسمان به پرواز درآمد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،آرش علاءالدینی اظهار داشت: این پهپادها از سوی معاونت علمی و فناوری این ناحیه در سال جاری ساخته و آماده پرواز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت نخست در ساخت این پهپادها کنترل و هدایت در هنگام اوج، پرواز و فرود با بهره‌وری از امکانات موجود، مورد توجه کارشناسان قرارگرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز تصریح کرد: امکان نصب دوربین و تجهیزات تصویربرداری و شناسایی با آخرین فناوری روز دنیا بر روی این پهپادها امکان‌پذیر است.

علاءالدینی بیان داشت: امکان حمل مهمات و تجهیزات نظامی و دفاعی بر روی برخی از این پهپادها وجود دارد که پس از تکمیل مرحله هدایت و کنترل پرواز، بسیجیان این ناحیه می‌توانند تحقیقات علمی و ابتکارات جدید خود را در راستای عملیاتی کردن این فناوری اجرا کنند.

وی اضافه کرد: پرواز آزمایشی این پهپادها در فرودگاه زرقان شهرستان شیراز با حضور جمعی از بسیجیان با موفقیت انجام شد و سازندگان پهپادها توانایی خود را در زمینه‌های پرواز، اوج‌گیری، حرکت‌های نمایشی و فرود موفق به نمایش گذاشتند.

فرمانده سپاه ناحیه احمد موسی (ع) شیراز بیان کرد: پرواز نمایشی پاراگرایدر از سوی یکی از بسیجیان این ناحیه از برنامه‌های جانبی مانور پرواز پهپادها بوده است.

علاءالدینی اظهار داشت: در حاشیه این آیین توانمندی بسیجیان ناحیه احمد بن موسی (ع) در مقابله با اشرار و اراذل‌واوباش در قالب مانور آمادگی رزمی به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: با ساخت تجهیزات از سوی بسیجیان متخصص گامی مؤثر در مقابله با تحریم‌های اقتصادی و تجهیزات نظامی برداشته می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: پهپاد ، شیراز ، بسیجیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.