نخست وزیر استرالیا: هواپیماهای ما از امروز در حمایت از عملیات ائتلافی، شروع به پرواز بر فراز عراق خواهند کرد

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد قرار است جت‌های ارتش این کشور از طریق پروازهای پشتیبانی بر فراز عراق، به آمریکا در مقابله با داعش بپیوندند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، استرالیا در حالی‌که آماده می‌شد به ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا بپیوندد، در اواسط ماه سپتامبر حدود 600 نیرو و چندین هواپیما در امارات عربی متحده مستقر کرد.

ابوت در پارلمان اعلام کرد: ما هنوز تصمیمی قطعی درباره اختصاص نیروهای خود برای نبرد نگرفته‌ایم ولی هواپیماهای استرالیایی از امروز در حمایت از عملیات نیروهای متحد، شروع به پرواز بر فراز عراق خواهند کرد.

وی افزود: عملیات ما، پشتیبانی است نه ماموریت تهاجمی. حملات هوایی استرالیا در انتظار مجوزهای نهایی دولت عراق و تصمیم بعدی خود ما است.

ابوت گفت هواپیمای کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد "ای-هفت ای وجتیل" نیروی هوایی سلطنتی استرالیا و یک هواپیمای سوخت‌رسان در حمایت از هواپیماهای آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف، بر فراز عراق پرواز خواهند کرد.

استرالیا در چارچوب عملیاتی بین‌المللی به منظور انتقال سلاح برای نیروهای کرد به آمریکا پیوست. استرالیا همچنین ماموریت‌های هوایی در شهرهای تحت محاصره در عراق انجام داد.

ابوت بارها اعلام کرده که خشونت‌ها در عراق در حال کشیده شدن به استرالیا است. وی همچنین هشدار داده است که حدود 60 شهروند استرالیایی در حال جنگیدن در کنار تروریست‌ها در میدان نبرد در خارج این کشور هستند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار