معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس:

ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری فرصتی استثنایی برای دانشگاه‌هاست

جلالی گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری دانشگاه تربیت مدرس هم وظیفه خود دانست تا با تشکیل کارگروه‌هایی در جهت پیشرفت دانشگاه گامی مثبت بردارد.

مختار جلالی معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از طرف مقام معظم رهبری، چراغ راهی روشن شد تا همه محققین از این فرصت طلایی استفاده کنند تا این رهنمودهایی که در حوزه علم وفناوری و دانش ابلاغ شده است بتوانیم به جایگاه شایسته‌ای که ایران باید به آن برسد دست یابیم.

وی افزود: قطعا نیاز است به این نکته به صورت ویژه توجه شود و شاید این فرصت در طول دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و علمی فرصتی بسیار استثنایی باشد.

وی اذعان داشت: در یک بند از این سیاست تاکید شده است که باید بیش از 4 درصد بودجه در زمینه تحقیق و پژوهش مصرف شود اگر چه از نظر کیفیت کل سیاست‌ها در 2 صفحه است اما هر بند آن می‌تواند راهگشا و مشکل‌گشای بخشی از مشکلات جامعه ما باشد.

جلالی اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس براساس ماموریتی که از ابتدای انقلاب دارد وظیفه خود می‌داند تا در بخش تحقیقات و پژوهش پیشتاز باشد به همین دلیل بلافاصله بعد از ابلاغ سیاست از طرف مقام معظم رهبری بخش‌هایی را در صدد اجرای این سیاست‌ها به کار گرفت که تشکیل کارگروه‌های تحقیق و برگزاری هم اندیشی‌ها و گردهمایی‌ها از جمله اقدامات انجام شده است تا از این ابلاغ در جهت پیشرفت دانشگاه و کشور عزیزمان استفاده کنیم.


انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار