در دیدار مدیر کل وزارت امورخارجه لیتوانی با مدیر کل شمال و شرق اروپای وزارت امورخارجه کشورمان تاکید شد

آمادگی دو کشور برای تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی

اینامارسیو لیونیته مدیر کل سیاسی وزارت امورخارجه لیتوانی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با عبادالله مولایی مدیر کل شمال و شرق اروپای وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ در این دیدار عبادالله مولایی ضمن برشمردن ویژگیها و ظرفیت‌های دو کشور، اظهار داشت : دوران نوین  روابط دو کشور  با داشتن پشتوانه تاریخی، زمینه مناسبی برای گسترش روابط در تمامی ابعاد به ویژه اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و پارلمانی فراهم آورده است.

وی در این دیدار آمادگی کشورمان را برای تبادل نظر و تعامل در سطوح مختلف پیرامون موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور دستیابی به درک و تفاهم بیشتر اعلام داشت.

مدیر کل وزارت امورخارجه لیتوانی نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خواستار گسترش رایزنی‌ها در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی و افزایش همکاری‌ها و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها شد.

شایان ذکر است مدیر کل سیاسی وزارت امورخارجه لیتوانی در سفر سه روزه خود، علاوه بر دیدار با مسئولان وزارت خارجه ، با مسوولان وزارت علوم ، تحقیقات و فن‌آوری، اتاق بازرگانی ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  و وزارت امور اقتصادی و دارایی  نیز دیدار و پیرامون راه‌های گسترش همکاریها و روابط دو جانبه و افزایش تعاملات منطقه ای و بین المللی دو کشور گفتگو نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار