سیروس مقدم در رونمایی از مستند "فاکتور صوری" :

"مدینه" را به دلیل حواشی پیش آمده" تاثریا" ساختم

کارگردان سریال "مدینه" گفت: به عنوان یک مسلمان ایرانی که دغدغه‌اش کسب روزی حلال است تا جایی که بتوانم برای مسئله ربا فیلم می‌سازم.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ بعد از ظهر سه شنبه مراسم رونمایی از مستند فاکتور صوری با حضور حجت‌الاسلام دکتر غلامرضا صباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه ریزی بودجه مجلس، دکتر علی نقی مشایخی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی، سیروس مقدم کارگردان،‌سعید نعمت الله نویسنده و جمعی از دانشجویان و اساتید در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد.

بعد از تلاوت قرآْن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی مستند "فاکتور صوری" به کارگردانی سید مهدی کلباسی و به همت موسسه تصویر فیلم با هدف زدن بیشتری بر دمل چرکین نظام بانکداری به نمایش گذاشته شد.

پس از آن با نمایش صحنه‌هایی از سریال"تا ثریا" و "مدینه" که با محوریت نکوهش ربا تهیه شده بود از حجت‌الاسلام قمی مسئول حوزه دانشگاه صنعتی شریف و حجت‌الاسلام محمدنژاد مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دعوت شد تا با آمدن به روی سن از سیروس مقدم و سعید نعمت‌الله بدلیل تهیه آثاری در حوزه ربا قدردانی به عمل آوردند.

بعد از تقدیر از سیروس مقدم این کارگردان برجسته کشور با آمدن به پشت تریبون گفت: از اینکه برای دومین بار در جلسه دانشجویی شرکت می کنم بسیار خوشحال هستم در طول تاریخ کارگردانی‌ام در مراسم‌ها و همایش های زیادی از  من تقدیر بعمل آمده اما مراسم دانشجویی رنگ و بوی دیگری دارد. زیرا خود من نیز 5 سال دوره دانشجویی را گذارنده‌ام و این دوران سرشار از نشاط، تفکر و اخلاص می باشد.

وی در ادامه افزود: موضوع ربا از مهمترین مسائلی است که در بطن زندگی روزمره بسیاری از مردم جای گرفته است. حدود سی و شش سال از آغاز انقلاب اسلامی می گذرد و بعضی از قوانین دخیل شده بعد از انقلاب به نظام بانکداری موجب شبهناک شدن بعضی از مسائل پولی شده است.

کارگردان سریال"تا ثریا" خاطرنشان کرد: همه ما مسلمانیم و با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بزرگ شده‌ایم. برای ما بدست آوردن روزی حلال یک ارزش است و در صورت انجام کاری اشتباه یا ضایع کردن حق یک نفر شب خوابمان نمی‌برد.

کارگردان سریال مدینه ادامه داد: من هم به عنوان یک شهروند و یک مسلمان ایران که ربا از دغدغه‌های زندگی‌اش است تا جایی که داستان های جذاب و امکانات لازم را داشته باشم برای این موضوع فیلم می‌سازم .

وی افزود: سریال تا ثریا مفهوم ربا را به خوبی بیان کرده بود اما تعدادی از دوستان به جای پرداختن به اصل ماجرا به سراغ حواشی قصه رفتند و بازخورد این سریال آن طور که می خواستیم نشد اما خوشبختانه مدینه با کمک سعید نعمت‌الله و تجربه تا ثریا به بهترین شکل مساله ربا را بیان کرد و بدنبال آن خانواده‌های زیادی نحوه قراردادهای بانکی، مسکونی و تجاری خود را اصلاح کردند.

مقدم با اشاره به تکرار منع ربا در قرآن کریم خاطرنشان کرد: پول شبهناک همچون سیلی به جان زندگی افراد جامعه می افتد و سبب شکست خوردن، ناامیدی و خستگی در انسان می شود. خدا نیز در قرآن فرموده است که ربا خواران در قیامت همچون انسان‌هایی خسته‌اند که هیچگاه به تعادل نمی‌رسند.

سیروس مقدم در پایان گفت: اگر حتی یک نفر با دیدن سریال‌های من از راه نادرست برگشته باشد به موفقیت لازم دست پیدا کرده ام و از همه دست اندرکاران این برنامه تشکر می کنم.

بعد از سیروس مقدم نوبت به قدرانی از سعید نعمت الله رسید و نعمت الله ضمن تشکر از تمام حاضران گفت: تا به امروز هیچگاه در محیطی دانشجویی تقدیر نشده بودم و از دوستانی که این حس خوب را به من هدیه دادند تشکر می کنم.
 
پس از نعمت‌ الله، حجت‌الاسلام محمدنژاد در ادامه گفت: پیامبر ما در جامعه‌ای قدم گذاشت که مردم آن در جهالت کامل به سر می برند اما با تلاش و توکل بر خدا آنها را اصلاح کرد.در نظام بانکی ماهم مشکلاتی وجود دارد که با همت روسا و دانشگاهیان و به امید خدا حل خواهد شد.
باید بدانیم که اصلاح نظام بانکداری کار لحظه‌ای نیست و به مردم زمان اتفاق می افتد.

بعد از خواندن پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی درخصوص نظام بانکداری و برگزاری نشست هم‌اندیشی و نقد و بررسی مستند فاکتور صوری توسط کارگردان و عوامل سازنده آن با دانشجویان این جلسه به پایان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: رونمایی ، متن ، حواشی ، ثریا ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار