مسئولان آمریکایی از انجام بیش از 4100 پرواز در آسمان عراق و سوریه پس از آغاز عملیات علیه تروریست‌ها در این دو کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه،‌ به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه،‌ مسئولان آمریکایی از انجام بیش از 4100 پرواز در آسمان عراق و سوریه پس از آغاز عملیات علیه تروریست‌ها در این دو کشور خبر دادند.

مسئولان نظامی آمریکا اعلام کردند نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا و با مشارکت عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین و اردن از زمان آغاز حملات نظامی علیه تروریست‌ها تا کنون 4100 پرواز در آسمان سوریه و عراق انجام داده‌اند. 

گزارشگر العربیه با اشاره به این 4100 پرواز افزود: این پروازها شامل پروازهای شناسایی، کمک رسانی و حمله به مواضع تروریست‌ها می‌شود. این آمارها که مسئولان آمریکایی آن را تایید کرده‌اند نشان می‌دهد عربستان، امارات، بحرین، قطر و اردن نیز از زمان آغاز این حملات، با انجام چهل پرواز در این حملات شرکت داشته‌اند.

 به گفته کارشناسان در صورت ادامه حملات نظامی به مواضع تروریست‌ها با همین شدت، پیش بینی می‌شود تعداد پروازها در این عملیات از تعداد پروازها در زمان دخالت نظامی در لیبی فراتر رود. در آن زمان آمریکا 5300 پرواز در چارچوب حملات به لیبی به فرماندهی ناتو انجام داد. 

نتایج ارزیابی‌های مرکز مطالعات راهبردی نشان می‌دهد عملیات نظامی به فرماندهی آمریکا علیه داعش تاکنون یک میلیارد دلار هزینه داشته است. از سوی دیگر اعزام 1600 مشاور نظامی به عراق هزینه‌ای بالغ بر 780 تا 930 میلیون دلار در برداشته است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار