سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد

گردشگری جزء 10 موضوع اصلی برنامه ششم توسعه / رونق گردشگری بهترین راهکار برای خروج از درآمدهای نفتی است

کاتب با بیان اینکه گردشگری جزء 10 موضوع اصلی برنامه ششم توسعه است، اظهار داشت: گردشگری بهترین راهکار برای خروج از وابستگی اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مراسم تجلیل از 200 سرمایه گذار عرصه گردشگری در رابطه با دیداری که اخیرا با معاون اول رئیس جمهور و توافق بر روی چند موضوع داشته اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه توافق شد بیشتر از 10 موضوع اصلی در دستور کار نباشد، که یکی از این موضوعات اصلی گردشگری خواهد بود.

کاتب بیان کرد: درصورتیکه با معاون اول رییس جمهور توافق صورت گیرد، در برنامه ششم توسعه و پس از جمع‌بندی دولت و پیش از بودجه سال 94 به مجلس ارائه و تصویب می‌شود.

وی افزود: این بزرگترین رویکرد در بحث درآمدزایی سال 94 و برنامه ششم توسعه است.  

وی با بیان اینکه دولت در بودجه هیچ راهکاری جز رفتن به سمت کسب درآمد از صنعت گردشگری ندارد، اظهار داشت: در سال 91 و 92، حدود 85 درصد از کل درآمد نفتی به بخش اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافت و فقط 15 درصد از آن درآمد به عمران و سرمایه‌گذاری واگذار شد.  

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه برای سال آینده دولت و مجلس نظر مشترکی مبنی بر عدم فروش یک میلیون بشکه نفت در روز را دارند، اظهار داشت: درآمد را با قیمت دلار بالای 100 نخواهیم بست، که این اعداد و ارقام وضعیت بودجه سال 94 را کاملا مشخص می‌کند، در سال 94 میزان فروش نفت حتی به میزان فروش سال 93 نخواهد رسید.

کاتب به عنوان راهکاری پیشنهادی گفت: طبق نگاه مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، که بودجه کل کشور از نفت به صفر برسد، برای تحقق این موضوع باید راهکار جایگزینی داشته باشیم که یک بخش از طریق مالیات و بخش دیگر از گردشگری می تواند تامین شود.

وی در ادامه افزود: طبق بودجه 93 ، 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی در صنعت هزینه می‌شود که با توجه به مصوبه اخیر، گردشگری هم می‌تواند از این اعتبارات بهره‌مند شود.  

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه گردشگری بهترین راهکار برای خروج از وابستگی اقتصاد کشور، از درآمدهای نفتی است، تصریح کرد:‌ رئیس جمهور چندی پیش در دولت اعلام کرد که در سال 94 مالیات‌ها بیشتر از 20 درصد افزایش نخواهند یافت، بنابراین در سال آینده درآمدهای مالیاتی افزایش نمی‌یابد و ما قصد نداریم در شرایط رکود، فشار مالیاتی هم وارد کنیم و با این شرایط موجود گردشگری می‌تواند به عنوان کمک بزرگی به اقتصاد کشور به حساب آید.  

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، توسعه ، مجلس ، مالیات ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار