مدير كل گمرك خرمشهر از برنامه گمرك براي تسهيل تجارت و رونق كسب و كار در مرز شلمچه خبر داد و گفت: ارايه تسهيلات گمركي در اين مرز موجب افزايش 67 درصدي ارزش كالاهاي صادراتي از گمرك شلمچه شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، مدير كل گمرك خرمشهر از برنامه گمرك براي تسهيل تجارت و رونق كسب و كار در مرز شلمچه خبر داد و گفت: ارايه تسهيلات گمركي در اين مرز موجب افزايش 67 درصدي ارزش كالاهاي صادراتي از گمرك شلمچه شده است.

باوي افزود: ارايه خدمات به صادركنندگان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمام روزهاي هفته، حتي روزهاي تعطيل و تسريع در انجام تشريفات گمركي صادركنندگان بدون معطلي در گمرك از جمله اين برنامه ها است.

به گفته وي در 6 ماه نخست سال جاري، بيش از 523 ميليون دلار كالا به وزن يك و نيم ميليون تن از گمرك شلمچه به كشور عراق صادر شد.

باوي اظهار داشت:صادرات اين مقدار كالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزن 136 درصد و از نظر ارزش دلاري نيز 67 درصد افزايش نشان مي دهد.

وي عمده كالاهاي صادراتي از مرز زميني شلمچه را تره بار، سيمان و مصالح ساختماني عنوان كرد و افزود:در راستاي بسته سياستي اقتصاد مقاومتي در گمرك و با هدف رونق تجارت خارجي و به رغم تحولات اخير در كشور همسايه عراق ، ارايه خدمات به صادر كنندگان و زوار عتبات عاليات در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمام روزهاي هفته حتي روزهاي تعطيل در مرز بين المللي شلمچه انجام مي شود .
 
مدير كل گمرك خرمشهر ضمن اشاره به منطقه شلمچه به عنوان يكي از مهمترين گلوگاه‌هاي حمل و نقل ريلي و جاده اي كشور اضافه كرد:طي اين مدت 69 هزار و 641 دستگاه كاميون كالاي صادراتي از طريق حمل و نقل جاده اي و 728 واگن بار از طريق حمل و نقل ريلي ، عمليات انتقال كالاهاي صادراتي به مقصد استان بصره عراق را بر عهده داشتند.

باوي تعداد مسافران ورودي و خروجي در مرز شلمچه را طي 6 ماه نخست امسال ، بيش از نيم ميليون نفر عنوان كرد كه از اين تعداد 235 هزار و 126 نفر را مسافران خروجي و 269 هزار و 245 نفر را مسافران ورودي تشكيل مي دهند.

گمرك شلمچه از مرداد 1382 ، با سرنگوني رژيم بعثي عراق فعاليت خود را رسما آغاز نمود و در حال حاضر با در اختيار داشتن 52 پرسنل ، فعاليت چشمگيري را در حوزه صادرات و مسافري از خود نشان داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، شلمچه ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار