مسوولان بلندپایه اروپایی نسبت به هجومی تروریستی از جانب افراط گرایان اسلامی که تقریبا امری حتمی شده و بویژه با بازگشت اروپایی ها از گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به کشورهای خود، هشدار داده اند

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه "سانا"؛ مسوولان بلندپایه اروپایی نسبت به هجومی تروریستی از جانب افراط گرایان اسلامی که تقریبا امری حتمی شده و بویژه با بازگشت اروپایی ها از گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به کشورهای خود، هشدار داده اند.

روزنامه گاردین انگلیس از زبان مسوولان آگاه از طرح های امنیتی، دیپلماتیک و اطلاعاتی که اکنون در اروپا برای مبارزه تروریسم مطرح است، نقل کرد: هیئت های اروپایی به فشارهای گسترده ی آمریکا جهت پیشگیری و کنترل این خطر که در بازگشت هزاران شهروند اروپایی که در سوریه می‌جنگند، نمود می‌یابد، تن می دهند، ولی اروپا در این زمینه با سختی روبه روست و برای توسعه ابزار و ادوات جهت کاهش خطر وقوع این عمل وحشیانه، در تکاپوست.

یک مسوول اروپایی شرکت کننده در مباحثات امنیتی و سیاسی پیرامون احتمال وقوع حمله به اروپا گفت: این عملیات از پیش طراحی شده و شاخص های واضحی در نزد ما وجود دارد که نشان می دهد، این چیزی است که جنگجویان بیگانه در حال حاضر انجام می دهند و این خطر و تهدید مهمی است که ما با ان مواجه ایم.

قرار است وزرای کشور 28 کشور عضو در اتحادیه ی اروپا، طی دو هفته، جهت یافتن راهی برای اتخاذ سیاست یکپارچه برای مقابله با این خطر، در لوکزامبورگ نشست داشته یاشند.

این مسوول اروپایی در مصاحبه با گاردین گفت: "شورای داخلی اتحادیه ی اروپا، از تحقق این امر بسیار نگران است" و افزود که مسوولان ادارات پلیس هنوز نمی دانند که با این موضوع برخورد کنند و از اینکه زمام امور به طور کامل از کنترلشان خارج شود و ممکن است اندکی برای آمادگی جهت مقابله با این خطر دیر شده باشد.

این در حالی است که جیل دی کریشوف ، هماهنگ کننده ی اتحادیه ی اروپایی در امور مبارزه با تروریسم در مصاحبه ای جداگانه گفت: مدیران اجرایی صفحات ارتباط جمعی، از جمله تویتر، فیس بوک و گوگل در این نشست وزرای کشورهای اتحادیه ی اروپا برای تلاش جهت محرومیت گروه تروریستی داعش از سوء استفاده ی موثر و قوی از اینترنت، حضور خواهند داشت. 

دی کریشوف، تعداد شهروندان اروپایی حاضر در گروه های تروریست، حدود سه هزار تن تخمین زد و افزود "ما آمار دقیقی در اختیار نداریم ولی سیل خروشان مبارزان اروپایی به سوریه هنوز متوقف نشده است.

این روزنامه در ادامه می نویسد" مسوولان بلندپایه ی اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در نشست های اتحادیه ی اروپا به دلیل نگرانی واشنگتن از قدرت برخی تروریست های اروپایی در هجوم آسان به آمریکا، حضور داشته اند.

از جمله برنامه هایی که مسوولان اتحادیه ی اروپا برای مقابله با بازگشت تروریست هایی که به سوریه فرستاده اند، بررسی می کنند، برنامه ی ثبت اسامی مسافران تمام سفرهای هوایی به اتحادیه اروپاست که پارلمان اروپا بر اساس حمایت از حقوق شهروندی با آن مخالف است.

این درحالی است که مسوولان آلمان به حمایت از بیانیه های شخصی از شهروندان متمسک اند؛ بنابراین آنها خواستار اجرای اقدامات نظارت و سیطره ی شدیدتر در منطقه ی شینغینگ به موجب  نظام اطلاعات در شد.

انگلیس که گفته می شود این کشور مصدر یک چهارم جنگجویان اروپایی موجود در سوریه به شمار می رود، در منطقه ی شینغینگ عضو نیست؛ چراکه این کشور خواسته تا از تمام ادوات اتحادیه ی اروپا که به امور داخلی تعلق دارد، بیرون باشد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس می گوید، مقامات انگلیسی اعتقاد دارند که بیش از 500انگلیسی به سوریه و عراق رفته اند؛ هرچند موضوع ارائه ی آمار دقیق در این خصوص بسیار سخت است.

در حالیکه استاندار بروکسل با اشاره به اینکه 14 پرونده ی افراط گرایی در بلژیک در دست بررسی است، می گوید: خطر بازگشت جهادیون یک فرض و احتمال نیست؛ بلکه امری قطعی و واقعی است.

ظاهرا دولت های غربی اکنون به خوبی می دانند که بازی با آتش بسیار خطرناک است و در نهایت دامن خودشان را خواهد گرفت و انتشار ایدئولوژی تروریسم، افراط گرایی، اعطای حمایت نامحدود از آنان و ارسال آنان به کشورهای دیگر به امید اجرای خواسته های غربی در براندازی و ویرانی این دولت ها، در نهایت امر تبعات آن وارونه خواهد شد تا تروریسم و ویرانی، کشورهای خودشان را در برگیرد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار