بهرامن از برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان تهران در 29 دی ماه با مشارکت اتاق تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا بهرامن در نشست خبری همایش ملی فرصتهای سرمایه‌گذاری استان تهران با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در برگزاری این همایش گفت: اتاق تهران به عنوان مجری و متولی برگزاری این همایش با هماهنگی استانداری تهران اقدام به برگزاری این همایش کرده است.

وی افزود: بر این اساس کارگروه تخصصی تشکیل شده که برنامه های خود را به صورت هفتگی و همچنین جلساتی را برگزار می‌کند.

وی در ادامه افزود: هدف این است که استان تهران الگو باشد برای سایر استانهای کشور در جذب سرمایه گذاری.

بهرامن تصریح کرد: مسئولین کشور در سال 93 بر اهمیت سرمایه‌گذاری در کشور تاکید کردند.

مدیر همایش ملی فرصتهای سرمایه گذاری گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و همچنین شفاف سازی جهت سرمایه گذاری در تهران است و بر این اساس سند راهبردی تدوین شده است.

وی ادامه داد: البته اثرات این جذب سرمایه گذاری در کل کشور مشهود می‌شود.

وی اضافه کرد: اهداف این همایش شامل صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، بانک وبیمه، گردشگری، مناطق ویژه و آزاد،‌ بهداشت و درمان و همچنین حمل و نقل است.

بهرامن گفت: جهت جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی باید مهیا بودن شرایط سند و ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به جذب سرمایه گذار گفت: تیمی مشغول جذب سرمایه گذاری با محوریت بخش خصوصی و همچنین وزارت خارجه مشغول به کار است تا فرصتهای سرمایه گذاری در کشور به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز برآوردی از میزان سرمایه گذاری در کشور نشده است گفت: هم اکنون صد پروژه به دبیرخانه این همایش ارسال شده که دردست بررسی است.

وی افزود: جذب سرمایه گذاری محدودیتی ندارد.

مدیر همایش ملی فرصتهای سرمایه گذاری استان تهران در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تسهیلاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است؟ گفت: البته یکسری مزایا در داخل کشور برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است و هدف ما این است که فضایی را ایجاد کنیم تا سرمایه گذاران با امنیت و اطمینان خاطر اقدام به سرمایه گذاری در کشور بکنند.

وی در ادامه دعوت از سرمایه گذاران و معرفی پروژه ها و فرصتهای قانونی و مزایای سرمایه گذاری در ایران و همچنین تبادل اطلاعات و ارتباط بیشتر جهت انتقال دانش فنی و مراودات تجاری و تشویق مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری و ایجاد زمینه مساعد برای مشارکت سرمایه گذاران را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.

در ادامه این نشست نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان خودرو با اشاره بر اینکه در تهران توسعه برای صنایع هایتک دیده شده گفت: صنایع هایتک برای صنعت خودروسازی کشور بسیار مورد نیاز است.

وی در ادامه گفت: همچنین در توسعه فرودگاه امام خمینی نیز نیازمند سرمایه گذاری هستیم که با اجرای این طرح این فرودگاه به ششمین فرودگاه دنیا تبدیل می‌شود.

وی افزود: در تهران تعداد هتل‌های 5 ستاره بسیار کم است و در بخش گردشگری نیز فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: کشور در حال حاضر پتانسیل سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان را دارد و با توجه بر اینکه باید حجم قطعه سازی ما 4 برابر و خودرو سازی 2 برابر شود این کار در گرو سرمایه گذاری مطمئن است.

در ادامه این نشست سیده فاطمه مقیمی دبیر اجرایی این همایش گفت: در ایران فرصتهای سرمایه گذاری بسیاری وجود دارد.

وی در ادامه افزود: موقعیت ایران جهت ترانزیت بسیار مناسب است و در مذاکرات انجام شده با طرف هندی این کشور تمایل خود را در سرمایه گذاری در ایران نشان داده است.

مقیمی افزود: زیر ساختهای مربوط به ریلی یک فرصت خوب برای سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: همچنین با صنایع مختلفی توسط بانوان اداره می‌شود نیز فرصت خوبی در جهت سرمایه گذاری است.

دبیر اجرای همایش فرصتهای ملی سرمایه گذاری استان تهران تاکید کرد: ساخت سالن ورزشی و فضای ورزشی نیز یک فرصت دیگر جهت سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرمایه ، ترانزیت ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار