برگزاری کارگاه آموزشی افسران کنترل دوپینگ

تاج: کمیته پزشکی در بحث مبارزه با دوپینگ کارش را به خوبی انجام داده است

سومین کارگاه آموزشی افسران کنترل دوپینگ از صبح امروز 8 مهرماه در آکادمی ملی فوتبال شروع شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در مراسم افتتاحیه این کارگاه هاشمیان -رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، تقی‌خانی -قائم‌ مقام رئیس ستاد مرکز مبارزه با دوپینگ، تاج -رییس سازمان لیگ و غلامرضا بهروان -رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ حضور داشتند.

لازم به ذکر است این کارگاه تا 11مهرماه ادامه خواهد داشت.

**تاج: کمیته پزشکی در بحث مبارزه با دوپینگ کارش را به خوبی انجام داده است

مهدی تاج در افتتاحیه کارگاه آموزشی افسران دوپینگ از کار مطلوب کمیته پزشکی در این بخش تقدیر کرد.

مهدی تاج که امروز در کارگاه آموزشی افسران مبارزه با دوپینگ حاضر شده بود،گفت: فعالیت در جهت مبارزه با دوپینگ بسیار خوب است. باید این فرهنگ جا بیفتد و از راه ناجوانمردانه نباید به دنبال موفقیت بود و اساسا یکی از مصداق‌های فیرپلی و بازی جوانمردانه همین است. خو‌شبختا‌نه ظرفیت کنترل دوپینگ در لیگ بسیار خوب شده و ما هزینه‌هایش را هم پرداخت ‌کرده‌ایم اما به هر حال باید این هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

تاج ادامه داد: ما اکنون در سازمان لیگ دو بحث داریم، یکی بحث کاهش هزینه‌ها که این موضوع مربوط به بخش کمیته مبارزه با دوپینگ هم می‌شود و دیگری افزایش درآمدها که این کار را از طریق تبلیغات انجام می‌دهیم. با وجود کاهش هزینه کمیته پزشکی در بخش مبارزه با دوپینگ کارش را به خوبی انجام می‌دهد. ما حتی در کارکنان و تایپیست‌های سازمان لیگ هم کاهش نیرو داشته‌ایم تا این کاهش هزینه انجام شود.

رئیس سازمان لیگ در پایان گفت موضوع دیگری که مطرح می‌شود بحث استفاده از مواد مخدر در لیگ است که این بحث کاملا خنده‌دار است. ما از تمامی بازیکنان تست می‌گیریم و اگر آنها مواد نیروزا مصرف کرده باشند متوجه می‌شویم، چگونه ممکن است استفاده از مواد مخدر در لیگ انجام شود. به نظرم این بحث از پایه بی‌اساس است.

**هاشمیان: کنترل دوپینگ در طول برگزاری مسابقات با دقت و حساسیت بالا انجام می‌شود

رییس کمیته پزشکی در افتتاحیه کارگاه آموزش افسران کنترل دوپینگ گفت: هدف ما از برگزاری این کارگاه افزایش حجم کار کنترل و نظارت بر دوپینگ است.

هاشمیان در ابتدا گفت: این کارگاه 4روزه با هدف تربیت افسران کنترل دوپینگ برگزار می شود چراکه بر اساس استانداردهای بین‌المللی فوتبال، افسران دوپینگ باید هر دو سال یک بار در کارگاه‌های مرتبط شرکت کنند.

رییس کمیته پزشکی ادامه داد: ما می‌خواهیم بر حجم کار کنترل و نظارت بر دوپینگ بیفزاییم و به همین خاطر باید افسران بیشتری را تحت آموزش و تربیت قرار دهیم به همین منظور این کارگاه را با حضور تعدادی از افسرانی که در حال فعالیت بودند و بعلاوه برخی پزشکان جدید آغاز کردیم.

هاشمیان درباره اینکه صحبت از مصرف مواد مخدر توسط بعضی از بازیکنان فوتبال از کجا به میان آمده و اساسا آیا صحت دارد یا خیر اینگونه توضیح داد: یکی از دلایل به وجود آمدن چنین صحبت‌هایی به خاطر عدم آگاهی یک سری از افراد است. ظاهرا فوتبال ایران نمی‌خواهد روز بی‌حاشیه‌ای را به خود ببیند. جهت اطلاع بعضی از افراد باید بگویم بازیکنانی که اکنون در لیگ فوتبال ایران فعالیت می‌کنند، پیش از شروع فصل آزمایش‌های مختلفی را انجام داده و اکنون شناسنامه‌های پزشکی دارند. در طول برگزاری مسابقه‌ها هم که کار کنترل دوپینگ با دقت و حساسیت بالا انجام می‌شود. با این وضعیت قطعا اگر ماده مخدری در بدن یکی از آن‌ها وجود داشته باشد تشخیص داده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار