دبیر کمیته داوران فدراسیون کشتی کشورمان گفت: اجرای فن فیتو توسط سعید عبدولی کاملاً درست و اصولی بود.

جواد کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: من خودم علاوه بر دیدن رقابت مستقیم دیدار سعید عبدولی و جی هیون جونگ از کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی وزن 71 کیلو گرم مسابقات کشتی فرنگی چندین مرتبه نیز تکرار این رقابت را دیدم و هر چقدر تلاش کردم تا دلیلی برای این که چرا داوران امتیاز فیتو های عبدولی را ندادند پیدا کنم متوجه هیچ موردی نشدم.

وی تصر یح کرد:دوربین های تلویزیونی به خوبی نشان دادند که اجرای فن توسط عبدولی کاملاً درست بوده و حتی کسانی هم که اطلاعات چندانی از کشتی ندارند به خوبی می توانند حقانیت نمانیده کشورمان را ثابت کنند.

کریمی تاکید کرد:قصد جانب داری ندارم؛به هر حال ما داور هستیم و باید واقعیت ها را بیان کنیم؛داوران واقعاً در کشتی سعید عبدولی و حریف کره ای اش بی انصافی کردند و عدالت را زیر سوال بردند.

وی افزود: دخالت مستقيم كيم رئيس شوراي كشتي آسيا از کره جنوبی ، ‌ ميخالوف و طاهر غلام اف ازبكستاني تأثیر بسیار زیادی در عوض کردن رأي داده شده داوران قضاوت کننده داشت.

دبیر کمیته داوران فدراسیون کشتی در خاتمه عنوان کرد:در تایم دوم نیز به هیچ عنوان اجرای فن توسط حریف کره ای 4 پوئن نداشت؛به هرحال مجموعه ای از اشتباهات داوری به سود کشتی گیر کشور میزبان باعث شد عبدولی از رسیدن به فینال ناکام بماند.از طرفی نیز شاید با توجه به سن و سال جی هیون جونگ مسئولان ورزش کشور میزبان خیلی دوست داشتند یک خداحافطی خاطره انگیز برای او تدارک ببینند که با قربانی کردن نماینده شایسته کشورمان به هدف خود رسیدند.

برچسب ها: کشتی ، فرنگی ، تیم ملی ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار