متأسفانه این روزها زمین‌خواری در مناطق حفاظت شده و اراضی ملی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هر از چند گاهی خبر زمین‌خواری در گوشه‌کنار شهر شنیده می‌شود.

هزاران هکتار زمین از بهترین زمین‌ها در مناطق آزاد به مصرف درآمده و زمین‌خواری که با بهره‌برداری غیرمتعارف از زمین، عمدتاً یک نوع بورس بازی از زمین را به راه می‌اندازند.

شاید کم‌کم واژه زمین‌خواری به گوشمان آشنا شود و دیگر به محتوای این واژه توجه نکنیم چرا که هرگاه این واژه را می‌شنویم به یاد زمین‌خواری از منطقه آزاد می‌افتیم.

اما متأسفانه طی سنوات گذشته میزان ساخت‌وساز غیرمجاز به دلایل مختلف زیاد شده که بزرگترین آن با 17 هکتار در یک منطقه حفاظت شده در تهران قرار دارد.

این در حالی است که محیط‌بانان که همیشه نگه‌داری از حیات وحش را برعهده داشتند حالا باید مراقب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این زمین‌ها هم باشند. "ورجین" در شمیرانات یکی از مناطق حفاظت شده است که ساخت و بناهای غیرمجاز در حریم رودخانه در آن زیاد شده ... به گفته محیط‌بانان افرادی به دلیل اینکه از گذشته سندی در این مناطق داشتند مقداری دیگر از زمین را تصرف می‌کنند.

اما به منظور کاهش این نوع زمین‌خواری پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس به منظور پیگیری زمین‌خواری‌ها و تخلفات صورت گرفته در مناطق حفاظت شده، گفت: با توجه به اینکه چند استان گلستان، مازندران، گیلان، البرز و اصفهان بیشترین آمار از زمین‌خواری‌ها و تغییر غیرقانون کاربری‌ها را دارد شهروندان می‌توانند با پیامک 30006302 زمین‌خواری در محل سکونتشان را اعلام کرده تا پیگیر این موضوع باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: زمین ، سنوات ، محتوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار