مهدی علیاری، ملی‌پوش وزن 98 کیلو‌گرم تیم کشتی فرنگی با شکست حریف قزاقستانی راهی فینال مسابقات بازی‌های آسیایی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، روز نخست مسابقات کشتی فرنگی بازی های آسیایی با رقابت های اوزان59،71،80 و 98در سالن دو وون اینچئون آغاز شد.
دروزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم نوزات صالح از سوریه را با نتيجه 9 بر 2 شكست داد و در دور سوم و در مرحله نيمه نهايي نیز با پیروزی مقابل یرولان ایسکاکوف از قزاقستان قهرمان و نايب قهرمان آسيا فینالیست شد.

در وزن 80 کیلوگرم حبیب اله اخلاقی در دور نخست مقابل جعفر خان از قطر با نتيجه 9 بر يك به برتري دست يافت تا در مرحله نيمه نهايي مقابل بسیکی سالدادزه از ازبکستان نايب قهرمان آسيا با اقتدار با نتيجه 9 بر صفر به برتري دست يافت و فيناليست شد. حريف وي در ديدار فينال تسوكاسا تسوروماكي از ژاپن نفر دوم بازي هاي آسيايي گوانگجو است.

در وزن 71 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاستان دارنده مدال هاي نقره و برنز آسيا با نتيجه 4 بر يك به برتري دست يافت.وي در مرحله نيمه نهايي مقابل جی هیون جونگ از کره جنوبی قهرمان المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نايب قهرمان بازي هاي آسيايي گوانگجو و قهرمان آسیا با ناداوري محض و دخالت مستقيم مقابل كشتي گير كشور ميزبان با نتيجه 9 بر 6 سزاورانه از صعود به ديدار فينال بازماند.

عبدولي جوان شايسته انديمشكي در حالي كه پنج بار فتيو مقابل حريف كره اي اجراء كرد و حتي داوران ضربه فني اعلام كردند اما به يكباره با دخالت مستقيم كيم رئيس شوراي كشتي آسيا،‌ ميخالوف و طاهر غلام اف ازبكستاني راي بر خلاف قوانين برگردانده شد و حتي داوران در ادامه چهار امتياز نيز به حريف كره اي تقديم كردند تا كلكسيون خوش خدمتي خود را كامل كنند.

بي شك سعيد عبدولي از ديد مردم علاقمند و جامعه كشتي قهرمان بازي هاي آسيايي اينچئون است. وي براي كسب مدال برنز عصر امروز به مصاف ياداو از هند مي رود.

در اين وزن توردي يف از ازبكستان و جي هيون جونگ از كره جنوبي فيناليست شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی ، فرنگی ، تیم ملی ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار