منابعی در ریاست‌جمهوری یمن اعلام کردند مذاکرات بین جریان‌های سیاسی و گروه الحوثی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور با چالش‌هایی روبه‌رو شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ منابعی  نزدیک به ریاست‌جمهوری یمن در گفت‌وگو با روزنامه "الحیات"، از ادامه گفتگو میان جریان‌های سیاسی وجنبش انصارالله برای انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور خبر دادند.

این منابع همچنین تأکید کردند این مذاکرات با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و بعید به نظر می‌رسد در ظرف مدت چند روز به نتیجه‌ای برسد و احتمال می‌رود حل و فصل این موضوع تا پس از تعطیلات عید قربان به تعویق بیفتد.

در همین حال برخی دیگر از منابع دولتی یمن اعلام کردند در مذاکرات که به منظور تعیین شخصی برای تشکیل دولت جدید این کشور صورت می‌گیرد، اسامی 9 نفر برای تصدی این سمت مطرح شده است اما تا قبل از نهایی شدن تکلیف وزارتخانه‌ها، نام نخست‌وزیر اعلام نخواهد شد.

 از سوی دیگر اقدامات امنیتی نیروهای جنبش انصارالله در یمن منجر به هلاکت 3 تن از سرکردگان اصلی حزب منحله بعث عراق در یمن شده  است.

در همین حال دهها تن از اعضای این حزب منحله دیگر بازداشت و بسیاری از بعثی‌ها فراری شده‌اند.

انقلابیون یمن در 48 ساعت گذشته دهها فرمانده بعثی را که در جنایت‌های عراق دست داشته‌اند، در این کشور بازدشت کرده اند. 

جنبش انصارالله این عده را عامل دست داشتن در جنگ های ارتش یمن و سعودی ها بر ضد آنها دانستند.

بر اساس اعلام منابع مطلع، این افراد شامل 23 نفر از عناصر دستگاه اطلاعاتی رژیم منحله بعث عراق شده است که در کنار نیروهای سرویس جاسوسی سابق یمن موسوم به امنیت ملی اداره امور بخش مربوط به ایران، عراق و سوریه را در دست داشتند.

همچنین افسران بعثی دیگر تحت عناوین مختلف نظیر مشاورت برای وزارت کشور و دفاع با گروه‌های تروریستی همکاری داشتند، تعدادی از عناصر افسر نیروهای هوایی یمن نیز از جمله افرادی هستند که به مشارکت در کشتار طرفداران  انصارالله و موشک باران شهرهای آن متهم شده‌اند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که دولت یمن به دهها افسر نیروی هوایی عراق دو هفته مهلت داده تا اراضی یمن را ترک کنند، این در حالی است که دولت سابق یمن پیشتر مجتمع گردشگری سعوان را در نزدیکی سفارت آمریکا در یمن در اختیار آنها قرار داده بود تا به بهترین نحو با تدابیر شدید امنیتی زندگی کنند.

جنبش انصار الله همچنین از کشته شدن" نظمی اوجی" وکیل و کاردار صدام دیکتاتور معدم عراق  و "محمدبرزان تکریتی" و سطام کعود از مهم ترین سران حزب منحله بعث عراق در یمن خبر دادند.

"عبدالخالق بدر الدین الحوثی" یکی از رهبران انصارالله در اظهاراتی گفت: ما موفق شده ایم مهم ترین سران حزب بعث عراق را که این گروه را بعد از سال 2003 در یمن رهبری می کردند، به قتل برسانیم.

وی تاکید کرد که جنبش انصارالله به فرماندهان بعثی‌های عراق در یمن یک هفته مهلت می دهد تا کشور را ترک کنند، اما کسانی که در جنگ حضور داشه اند، بازداشت خواهند شد و کسانی که در خونریزی مردم نقش داشته باشند، کشته می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار