از رونمایی آلبوم جدید "حسام الدین سراج" تا اجرای زنده ی "سالار عقیلی"

آلبوم "مسیحا" باصدای "حسام الدین سراج" در تالار اندیشه ی حوزه ی هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته در آیین اختتام "عصر سوره" هنرمندانی از حوزه های مختلف از جمله موسیقی نیز حضور داشتند که در طی این مراسم از جدیدترین آلبوم "حسام الدین سراج" باعنوان "مسیحا" رونمایی شد. آلبومی که توسط مرکز موسیقی حوزه‌ی هنری منتشر شده و آهنگسازی و تنظیم آن را "بهرام خانی" انجام داده است.

در ادامه ی مراسم رونمایی از آلبوم "مسیحا" مستندی از مراحل تولید این آلبوم پخش شد.

"حسام الدین سراج" در ادامه به روی سن آمد و گفت: خدا را شکر می کنم که با همه ی عصیان گری و روسیاهی توفیق داشتم که در بخشی از آلبوم "مسیحا" حضور داشته باشم و از همه ی کسانی که در مسیر تولید و تحقیق این اثر زحمت کشیدند تشکر می کنم . این اثر یک ستون فقراتی دارد که در اصل به یک داستان تاریخی بازمی گردد. در انتها باید بگویم که آهنگ ها و تصانیف و ترانه ها که حدود 55 دقیقه است شکل دهنده ی این آلبوم است و به هر حال تقدیم به الگوی آفرینش است.

در ادامه "رضا مهدوی" مدیر سابق مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: "حسام الدین سراج" از خانواده ای است که از لحاظ شخصیت، دانش و رفتار، موسیقی الهی را آموخته و اجرا کرده است. امروزه در آشفته بازار موسیقی هستیم که انواع موسیقی هایی که با فرهنگ ما تجانس پیدا کرده در حال انتشار است و اکثر خواننده های جوان ما بخاطر توجه جوان ها و نوجوانان به این گونه موسیقی، موسیقی سنتی و اصیل را رها کرده و به سراغ این گونه ی موسیقی رفته اند.

وی ادامه داد: اما درباره ی "حسام الدین سراج" این گونه نیست ما همیشه خاطره ی "نینوا 1 و 2" و آهنگ "چاووش" را در ذهن خود خواهیم داشت که به شخصیت خود "حسام الدین سراج" و مدیر با فرهنگ و قدسی حوزه ی هنری، این گونه بوده و خواهد بود که به چنین چهره هایی توجه کردند و به آن ها موقعیت داده شد.

وی افزود: آلبوم "مسیحا" مجموعه ی کاملا ایرانی برای خانواده ی ایرانی است. این جا باید اشاره کنم ما یک بخش تولید داریم و یک بخش هم بحث انتشار و توزیع آلبوم است و دقیقا بخش توزیع در ایران بیمار است. ما حدود 300 مرکز پخش موسیقی در ایران داریم که حدود 250 عدد از این مراکز در تهران است.

مهدوی تصریح کرد: من همیشه اعتقاد دارم که آلبوم "وداع" مظلوم واقع شد. درست است که تیراژ بالا فروش رفت و بازگشت هزینه داشت اما منظور من این است که این آلبوم باید در بازار جهان اسلام توزیع می شد.

در ادامه از "حسام الدین سراج" باحضور "ساعد باقری"، "محمد احسانی زاده"، "رضا مهدوی" و "محسن مومنی شریف"تجلیل شد.

در انتهای مراسم "سالار عقیلی" و گروهش چون "هریر شریعت زاده"، "محمدرضا اسکندری"، "علی خشت نژاد"، ""آرش کامور"، "حسین معمولی نجم"، "بابک میرزایی" و "سها باقری" با حدود یک رلع تاخیر به روی صحنه آمدند و در ابتدا مشغول کوک کردن سازهای خود برای دقایقی دیگر شدند و بالاخره قطعه ی "ای دل شکایت ها مکن" را اجرا کردند.در ادامه قطعاتی چون "فرزند سرزمین" و یک آواز دیگر و قطعه ای براساس شعری از سعدی توسط عقیلی و گروهش اجرا شد.

"المنت لله" و "می نوش" از دیگر قطعات اجرایی سالار عقیلی بود. اما تک نوازی تمبک به شیوه ای جالب نظر مخاطبان را جلب کرد و باعث شد که حاضران در حوزه ی هنری چندین بار وی را تشویق کنند و پس از آن قطعه ی "سرزمین من" توسط عقیلی اجرا شد.

در انتها "سالار عقیلی" گفت: برای حسن ختام برنامه می خواهم سرود وطن را به همه ی شما مردم عزیز تقدیم کنم. من به این جمع صمیمی که نگاه می کردم یکی از اساتید برجسته ی اواز استاد "حسام الدین سراج" را دیدم به همین علت اجرای سرود "وطن" را به "حسام الدین سراج" تقدیم می کنم.

"وطن" ساخته و تنظیم "پیمان سلطانی" براساس شعری از زنده یاد "بیژن ترقی" است.


انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار