مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد اعلام کرد: در سال زراعي 93-92 بیش از 480 تن بذر گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان یزد فرآوری و گواهی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛

علی جهازی گفت: این مقدار بذر گندم که شامل رقم‏‏هاي سيوند، پيشتاز و مادري پيشتاز بوده است، توسط شركت تعاوني توليد روستايي فجر هرات تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد، فرآوري و گواهي شده است.

وی اظهار کرد: بذر اساس تولید در کشاورزی محسوب می‎‎شود و به عنوان اولین نهاده مصرفی در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش غیر قابل انکاری دارد به نحوی که بدون استفاده از بذرخوب حتی با صرف انرژی فراوان نیز نمی‎‎توان به حداکثر تولید و عملکرد دست یافت و می‎‎توان گفت که بذر تنها نهاده‎‎ای است که بدون هزینه‏‏های اضافی می‏‏تواند در افزایش عملکرد نقش مهمی داشته باشد.

جهازی در ادامه افزود: نقدينگي مورد استفاده جهت فرآوري و گواهي این میزان بذر از تسهيلات بانكي به صورت زير كليد و سهم آورده شركت تعاوني جمعاً به ميزان هفت میلیارد و  200 ميليون ريال است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد در پایان ضمن توصیه به کشاورزان برای استفاده از بذر سالم، خاطرنشان کرد: استفاده از بذر سالم، با کیفیت و بدون علف هرز توسط كشاورزان مي‎‎تواند بهره ‏‏وری مطلوب از منابع و نیل به امنیت غذایی و استقلال کشور را به همراه داشته باشد./ش/ن


برچسب ها: فراوری ، بذر ، گندم ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.