مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کاهش چشمگیر وقوع حریق در منابع طبیعی و جنگل‌های استان در مقایسه با کشور خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسین سلیمانی، با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 83 فقره آتش سوزی در سطح جنگل‌های استان کرمانشاه رخ داد، گفت: در سال جاری تعداد این آتش‌سوزی‌ها به 55 فقره کاهش یافته است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، سطح آتش سوزی‌های رخ داده در سطح جنگل‌های استان نیز از 300 هکتار سال گذشته به 200 هکتار در سال جاری رسیده است.

سلیمانی افزود: امسال سطح آتش سوزی‌های رخ داده در جنگل‌های استان بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه حریق در جنگل‌های استان در سال‌های اخیر روند کاهشی خوبی داشته است، گفت: بر اساس آمارهای موجود در سال 86 میزان حریق در منابع طبیعی استان سالانه حدود هفت هزار هکتار بود که این رقم در سال جاری به 200 هکتار رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه افزود: امسال در کل کشور سطح حریق‌های رخ داده به میزان 55 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته، این در حالیست که در استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش حریق داشتیم.

وی با اشاره به فرهنگ سازی‌های صورت گرفته در راستای حفظ منابع طبیعی، گفت: در کنار فرهنگ سازی، مشارکت شهروندان در پیشگیری و اطفاء حریق نقش مهمی در کاهش میزان آتش سوزی‌های رخ داده در استان داشته است.

‌انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، حریق ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.