دیپلمات غربی:

لغو تحریم‌های علیه ایران زمانبر است

یک دیپلمات غربی نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت که در صورت دستیابی به توافق نهایی لغو تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران زمانبر است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ دیپلمات‌های غربی نزدیک به مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌گویند حتی در صورت به دست آمدن توافق، لغو تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران زمان‌بر است.

این در حالی است که ایران تأکید دارد که بعد از توافق جامع، طرف مقابل باید تمامی تحریم‌های مرتبط با مبحث هسته‌ای از جمله تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را لغو کند.

برخی دیپلمات‌ها در  گفتگو با پایگاه خبری "المانیتور" اعلام کرده‌اند، علاوه بر مبحث میزان و ابعاد غنی‌سازی ایران، مسئله نحوه لغو تحریم‌ها یکی از اصلی‌ترین مسائل‌ حل‌نشده میان طرفین مذاکره‌کننده است.

بر اساس این گزارش، دیپلمات‌های غربی همچنین می‌گویند کشورهای 1+5 آماده‌اند تا پس از توافق، تحریم‌های یکجانبه را به سرعت لغو کنند، اما لغو تحریم‌های شورای امنیت مستلزم تصویب قطعنامه‌ای جدید و تشریح گام‌های لازم برای لغو تحریم‌ها است. بر این اساس، لغو تحریم‌ها به پایبندی تهران به توافق جامع مشروط می‌شود.

یک دیپلمات غربی نیز در جمع گروهی از خبرنگاران گفته است که لغو این تحریم‌ها "مدتی زمان می‌برد" و بستگی به این خواهد داشت که ایران  تا چه میزان پایبندی خود به توافق را نشامن می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار