رویترز گزارش داد؛ حزب محافظه کار انگلیس پیش از برگزاری کنفرانس سالانه خود به سبب افشای ناشایستگی وزرا وضع خوبی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، حزب محافظه کار انگلیس پیش از برگزاری کنفرانس سالانه خود به سبب افشای ناشایستگی وزرا و خروج افراد سطح بالا از این حزب وضع خوبی ندارد. 

"بروکس نیومارک"، وزیر جامعه مدنی 27 سپتامبر به دلیل اتهامات رد و بدل کردن تصاویر غیر اخلاقی با یک روزنامه نگار که خود را  یک فعال زن در رسانه‌های اجتماعی معرفی کرده بود از سمتش  استعفاء کرد. نیومارک تنها به مدت دو ماه عهده دار این سمت بود. 

ضربه سنگین دیگر زمانی به حزب محافظه کار وارد شد که یکی از قانونگذاران آن در همان روز به جناح راستگرای "استقلال  بریتانیا" ملحق شد.

مارک رِکلِس  گفت به عنوان یک نماینده محافظه کار  در پارلمان ، قادر به عمل کردن به وعده های خود به رای دهندگان نبود . یکی از این قول ها ، بیرون آمدن انگلیس از اتحادیه اروپا بوده است. 

میزان حمایت از حزب "استقلال  بریتانیا" در سال های اخیر رو به افزایش بوده  و به چهارمین حزب سیاسی مهم انگلیس تبدیل شده است. سیاست های این حزب در مورد محدود کردن مهاجرت و خروج از اتحادیه اروپا ، بسیاری از اعضای سابق حزب محافظه کار را به خود جلب کرده است.  این وضع ، برای  شانس انتخاب مجدد دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در انتخابات ماه مه آینده ، تهدیداتی در برخواهد داشت. 

آخرین نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که رای دهندگان ، "حزب محافظه کار " را از لحاظ محبوبیت پایین‌تر  از "حزب کارگر" می‌دانند. حزب محافظه کار و حزب کارگر دو تا از بزرگترین احزاب سیاسی در انگلیس می‌باشند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار