مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در پیامی کسب مدال طلای پرویز هادی در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی را استاندار آذربایجان‌شرقی جامعه ورزشی ، پرویز هادی و خانواده این قهرمان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، اسبقیان در این پیام آورده است : جوانان ايران در عرصه هاي مختلف بارها شايستگي خود را به جهانیان در رقابتهای مهم ورزشی نشان داده اند و این بار جوان قهرمان و شایسته آذربایجان‌شرقی پرویز هادی از خطه قهرمان پرور باسمنج مدال طلای سنگین وزن 125 کیلوی بزرگترین آوردگاه ورزش قراه کهن بازیهای آسیایی اینچئون را را کسب کرد تا دل مردم آذربایجانشرقی و ایران اسلامی را شاد کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی افزود: امروز ورزش آذربایجانشرقی مدال درخشان طلای کشتی آزاد در وزن 125 کیلو اینچئون را در تاریخ ورزش استان تجربه کرد و آذربایجانشرقی نشان داد همواره نقش بزرگ و بسزایی در افتخارات ایران اسلامی در آوردگاههای بزرگ ورزشی آسیا و دنیا دارد.

اسبقیان در این پیام آورده است : به لطف خداوند متعال بار ديگر شاهد تبلور غيرت، عزت و توانمندي جوانان مومن ايران اسلامي خصوصا پرویز هادی در رقابتی معتبر بوديم که سربلندي و افتخار را براي ملت و کشور به همراه داشت.

اسبقیان تصریح کرده : پرویز هادی ستاره پهلوانی آذربایجانشرقی را روشن نگه داشته و این موفقیت برای همه ما مایه غرور بود و هرچه از بزرگی این افتخار بگوییم باز هم کم است.

وی، کسب مقام‌های ورزشی را نشانه قابلیت‌های جوانان استان دانست و افزود: موفقیت پهلوان پرویز هادی در وهله اول با توکل به خدا و سپس تمرین و مجاهدت خود او و دعای خیر مردم به دست آمده و این که جوانی از تبریز و باسمنج به این افتخار دست یافته، بسیار باارزش است.

اسبقیان با بیان این که قهرمانی پرویز هادی، درخشش دوباره کشتی در آذربایجان شرقی بود و امیدواریم همچنان استمرار داشته باشد، ابراز امیدواری کرد شاهد موفقیت بیشتر این قهرمان در عرصه‌های بالاتر به ویژه در المپیک 2016 برزیل باشیم.

پرویز هادی قهرمان رقابتهای کشتی آزاد 125 کیلو بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی شد تا دهمین مدال طلای ایران را فرزند خلف آذربایجانشرقی از آن خود کرد.

پرویز هادی آزادکار شایسته آذربایجان‌شرقی و تیم ملی در وزن 125 کیلوگرم تیم ملی در دیدار فینال موفق شد شابانبای از قزاقستان را 6 بر 1 از پیش روی بردارد و مدال طلای این رقابتها را از خود کند.

پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی به مصاف «نام» از کره جنوبی (دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا) رفت و با نتیجه 7 بر یک شکست داد و به فینال راه یافت.

هادی در دور اول مقابل ژائو دنگ از چین نفر سوم آسیا و نفر پنجم رقابت های جهانی با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت.

وی در دور دوم مقابل جارگال سای خان از مغولستان نفر دوم بازی های آسیایی گوانگجو با نتیجه 4 بر صفر به برتری دست یافت

 پرویز هادی دو مدال طلاي رقابت هاي کشتی آزاد آسیا در سال 2013 دهلی نو و 2012 کره جنوبی را در کارنامه دارد با این برد اولین مدال طلای بازیهای آسیایی خود را کسب کرد.

فرزاد باهر ارسباران شمشیرباز آذربایجان‌شرقی از شهر تبریز در این دوره از رقابتها موفق به کسب مدال نقره تیمی سابر شده است.
انتهای پیام/ز


برچسب ها: تبریز ، پیام ، تبریک ، مدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.