رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه 140میلیارد تومان از سوی بهزیستی در بخش بیمه تکمیلی و پایه هزینه می‌شود که در واقع این امر قسمت عمده‌ای از اعتبارات این سازمان است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست این سازمان با اشاره به این که بهترین نقاط شهری ما کمتر از 20درصد مناسب سازی شده است گفت: مناسب سازی شهری یکی از اجزا و ارکان مورد توجه در حوزه معلولان است که از گذشته دغدغه سازمان بهزیستی بوده امسال بنا داریم با برگزاری جلسات منظم مستمر با دستگاه‌های متولی (فرمانداران، شهرداران و...)اقدامات مؤثری انجام دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش 20درصدی یارانه مراکز نگهداری گفت: رقمی که در گذشته ماهیانه به مراکز پرداخت می‌شد 26میلیارد تومان است که به زودی این رقم 20درصد افزایش خواهد داشت.

هاشمی باتأکید بر طرح مراقبت از سالمندان تصریح کرد:یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی توسعه حمایت از سالمندان درمجلس است که با اجرای آن می‌توانیم سالمندان را از خدمات رایگان بهره مند سازیم.

وی به روز جهانی ناشنوایان اشاره نمود و اظهار داشت: در حال حاضر سازمان بهزیستی برای ناشنوایان اقدامات ویژه‌ای در خصوص اشتغال و کاشت حلزون انجام داده به طوریکه هیچ فرد پشت نوبتی برای کاشت حلزون نداریم.

وی ادامه داد: از 500هزار سالمندی که تحت پوشش سازمان هستند 50درصد در مراکز شبانه و بقیه در مراکز روزانه از خدمات ما استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که متأسفانه بیمه مراقبتی و پرستاری جز تعرفه‌های بیمه محسوب نمی‌شود گفت: سالیانه 140میلیارد تومان از اعتبارات سازمان بهزیستی در بخش بیمه تکمیلی و پایه هزینه می‌شود که رقم قابل توجهی است.

هاشمی با اشاره به این که 32 هزار دانش آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند خاطرنشان کرد: برای تأمین هزینه‌های دانشجویی در ترم مهر ماه 23میلیارد و 500هزارتومان اعتباردر نظر گرفته شده که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی در سراسر کشور از این اعتبار استفاده نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهزیستی ، بیمه ، تکمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار