استاندار اصفهان گفت: با توجه به نقش فرا استاني اصفهان در بسياري از زمينه ها و مهاجر پذير بودن اين استان لازم است با ديد ملي نسبت به تخصيص اعتبارات و تامين نيازمنديها نگاه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، رسول زرگرپور در ديدار با همايون هاشمي، رئيس سازمان بهزستي كشور گفت: سازمان بهزيستي استان اصفهان،سازمان پرتلاشي است و با توجه به ماهيت كار و حس نوع دوستي و همچنين نوع ارتباط خوب مديريت سازمان با سازمان هاي ديگر، دستگاه ها انگيزه دارند از آن ها حمايت نمايند.

زرگرپور با بيان اينكه مردم اين استان ، مردماني متدين و با سابقه ي فرهنگي هستند، اظهار داشت: آمار بالاي اعتياد در اصفهان قابل قبول نيست و نبايد در استان اصفهان مصداق داشته باشد.

وي از اصفهان به عنوان استاني مهاجر پذير ياد كرد و افزود: رقم قابل توجهي از جمعيت اين استان مهاجران هستند به همين دليل عوارض اجتماعي اين استان نسبت به استان هاي ديگر بيشتر است و بار اضافي و مضاعفي را به دوش مي كشد.

استاندار اصفهان فعاليت خيران در استان را نعمتي بزرگ براي اين استان دانست و افزود: خيرين در اصفهان به صورت تخصصي فعاليت مي كنند و بخش قابل توجهي از وظايف دولت را انجام مي دهند و سازمان بهزيستي نيز با استفاده ي خوب از اين ظرفيت ها رضايت عمومي را در جامعه ايجاد كرده است.

رسول زرگرپور به ظرفيت بالاي اصفهان در ابعاد مختلف اشاره كرد و افزود: انتظار داريم كه با توجه به ظرفيت هاي اين استان؛ نقش ملي اصفهان را در برنامه هاي خود ببينيد.

وي اضافه كرد: لازم است از استان اصفهان حمايت هاي بيشتري شود و با توجه به اينكه مردم ما مردمي انسان دوست و با احساس هستند، مشاركت هاي مردمي مي تواند بسيار كارساز باشد و با رويكرد سازمان بهزيستي اين مشاركت ها مي تواند ابعاد بزرگتري پيدا كند.

استاندار اصفهان با تاكيد بر اينكه در بخش اعتياد نياز است كه سازمان بهزيستي در خصوص پيشگيري و درمان بيشتر كمك كنيد، يادآور شد: اين سازمان لازم است در زمينه ي دريافت جهيزيه به افراد تحت پوشش كمك بيشتري كنيد.

زرگرپور مردمي شدن فعاليت ها را حلال مشكلات دانست و افزود: دولت نيز بايد در توزيع اعتبارات نقش اصفهان را مد نظر داشته باشند.

وي در پايان با بيان اينكه اصفهان ظرفيت پايلوت پذيري دارد، افزود: هر نوع فكر و ايده خلاق مي تواند در اين استان به صورت پايلوت اجرا شود و سازمان بهزيستي مي تواند طرح ها و برنامه هاي جديد خود را از اين استان شروع نمايد.

رئيس سازمان بهزستي كشور نيز در اين ديدار گفت: رياست جمهوري عنايت ويژه اي به بهزيستي دارند و اين سازمان را كرامت و لطف الهي براي جامعه مي دانند.

هاشمي با بيان اينكه سازمان بهزيستي به واسطه ي ماموريت هاي خود ، وظيفه ي پيشگيري را انجام مي دهد، افزود: موضوع پيشگيري در دستور كار سازمان است و در اين راستا كارزارهاي رسانه اي توسط اين سازمان برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.