رئيس سازمان نظام روانشناسي از آمادگي اين سازمان جهت ارائه آموزش‌هاي روانشناختي با هدف پيشگيري از اعتياد در كشور خبر داد و گفت: بيش از 10 هزار روانشناس در اين رابطه آمادگي كامل دارند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، عباسعلي الهياري رئيس سازمان نظام روانشناسي با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌اي كه بزودي با ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با پيشگيري از اعتياد منعقد خواهد شد، گفت: مفاد اوليه اين تفاهم نامه تهيه شده و انعقاد آن گام موثري در پيشگيري از اعتياد خواهد بود.
 
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه امكان حذف 100 درصدي مواد مخدر وجود ندارد بايد به ظرفيت‌هاي روانشناختي در جهت پيشگيري از اعتياد توجه داشت.
 
الهياري به حلقه مفقوده نگاه روانشناختي در امر پيشگيري از اعتياد اشاره كرد، گفت: ظرفيت روانشناسي نيز مي‌تواند مانع برگشت معتادان بهبوديافته به چرخه اعتياد شود.
 
رئيس سازمان نظام روانشناسي اضافه كرد: متاسفانه تاكنون به جنبه‌هاي روانشناختي پيشگيري از اعتياد توجه جدي نشده است و ارتقاء جايگاه اين موضوع در كشور ضرورت دارد.
 
وي به آمادگي 100 درصدي بيش از ده هزار روانشناس در كشور به منظور تحقق رويكرد اجتماعي مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و تاكيد داشت: رويكرد اجتماعي شدن امر مبارزه امري ضروري به شمار مي‌رود و حتي موضوعات پزشكي، زماني توانست در كشور موفق شود كه اجتماعي شد.
 
به گفته رئيس سازمان نظام روانشناسي اقداماتي كه به صورت اجتماعي انجام شود بسيار موثر و نتيجه بخش خواهد بود.
 
وي ادامه داد: اقدامات روانشناختي و آموزش‌هاي پيشگيري از اعتياد طي تفاهم نامه‌اي با سازمان جوانان هلال احمر در حال حاضر انجام و اجراي اين موضوع در مدارس نيز در دستور كار قرار گرفته است.
 
الهياري ضمن ابراز اميدواري نسبت به كاهش گرايش به مصرف مواد مخدر در كشور با توجه به رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان كرد: پيگير ارائه آموزش‌هاي پايدار روانشناختي در اين رابطه هستيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار